1. Прекалено много плъгини
Плъгините дават шанс на потребители, без технически умения да добавят интересни и полезни функции към сайта си.
Проблемът е, че колко повече плъгини добавят, толкова повече време му трябва на уебсайта да се зареди, което води до по-бавен сайт, а както знаете един от най-важните фактори за класиране в Google е бързината на зареждане на сайта.
Другата причина да не прекалявате с плъгините е, че много от тях крият линкове към създателите си, по този начин- инсталирайки плъгин, вие слагате и линк към друг сайт без да знаете.
Използвайте плъгини, които наистина са Ви необходими.
2. Избор на ключови думи без проучване
Не можете да изберете ключовите си думи без проучване.
На първо място, защото не знаете колко търсения има средно месец по дадена ключова дума и второ, защото не знаете каква е конкуренция за тази дума.
Да отделите няколко часа в проучване на ключовите си думи и анализ на конкуренция би улеснило в пъти задачата Ви впоследствие.
В противен случай, че ще пилеете време, средства и нерви.
3. Съдържание с ниско качество
Трудността при създаване на качествено съдържание е често подценявана.
Причината е, че на пазара има голям брой фрийлансъри, които предлагат услугите си на „писатели“ за суми от порядъка на 1 лв за 100 думи или 5 лв на статия.
Оттук собствениците на бизнес придобиват погрешната представа, че да се пише текст е лесно и всеки може да се справи.
Поръчвайки съдържание, без значение дали е блог статия или текст за уеб сайт, не забравяйте, че един зле написан текст може да отблъсне потенциалните клиенти и да намали доверието в бранда.
Всеки бизнес има нужда от качествено съдържание, без значение нишата.
4. Пренасищане с ключови думи
Прекалено повтаряне на ключовите думи в един текст няма да Ви донесе позитиви, а точно обратното.
От потребителска гледна точка, текстът би изглеждал зле, ако в него повтаряте ключовите си думи без читателят да има нужда от това.
Както знаете, Google се стреми да предложи на хората най-добрите страници в интернет.
Ако прекалявате с употребата на ключовите си думи, шансът сайтът Ви да бъде ударен от Пингвин е голям.
Обикновено 1-2% честота на ключовите думи в текста е достатъчна.
5. Некачествени линкове
Тук важи максимата, че се гледа качеството, а не количеството. Често хората, които нямат нужния опит и знания правят грешката да вземат линк от всички възможни източници, веднага след като са изградили сайта си.
Линковете от социалки, директории за статии, онлайн каталози не са висококачествени линкове и не бива да прекалявате с тях, а по-скоро да ги използвате, за да разнообразите линк профила си.
За сравнение, можем да кажем, че един линк от авторитетен сайт е по-полезен от 100 линка от директории.
6. Следете какво се случва в сайта Ви
Отделили сте солидна сума пари за създаване на съдържание, реклама в Google Adwords, платена реклама във Facebook и други канали.
Би било жалко, ако не следите поведението на потребителите, които влизат в сайта Ви.
Задължително е да бъдете наясно кои са най-популярните страници в сайта Ви, откъде идва по-голямата част от трафика и колко време остават потребителите на сайта.
Да сте наясно с тази статистика ще Ви позволи да вземате правилните решения за това как да похарчите по-разумно рекламния си бюджет.