H1 тагът отдавна е важен фактор за класиране, като освен това подсказва на търсачките за какво се отнася самата страница.
През последните няколко години значението на H1 тага намалява, но въпреки това все още играе роля и не трябва да го пренебрегвате.
Намаляването на значението му се дължи на все по-усъвръшенствания алгоритъм на Google, способен да разчита съдържанието на дадена страница, дори с неоптимизирани on-page елементи.
Интересен факт, за който може би не сте се сещали е, че H1 тагът влияе и индиректно на on-page оптимизацията.
Както знаем, Google все повече обръща внимание на поведенческите фактори на потребителите.
Например, ако след търсене някой отвори Вашата страница и след това се върне отново при останалите резултати, за да отвори друг сайт, това е ясен сигнал за Google, че Вашият сайт не си е свършил работата и не е източник на полезно за потребителите съдържание.
И точно обратното, ако след търсене потребителят отвори Вашата страница и прекара там известно време, то това е положителен признак за Google, защото означава, че потребителят е намерил това, което търси.
Като споменахме, че потребителят трябва да прекара известно време в сайта Ви, знаем че това звучи малко неточно и объркващо.
Причината да не можем да бъдем точни е, че за всяка ниша времето, което потребителите прекарват средно в сайта е различно.
Например, в сайтове за блиц новини, това време може да бъде 2-3 минути средно, а при сайтове с информация на медицинска тематика- повече от 10 минути.
Ние от theSEO ще ви кажем нещо и за това колко нетърпеливи са хората.
Дори и съдържанието на страницата Ви да е много полезно и изчерпателно, ако H1 тагът Ви не казва на потребителя това, което иска да чуе, много е вероятно той да натисне “back”и да се върне отново при останалите резултати.
Затова е важно самият H1 таг да дава на потребителят причина да остане на сайта и да прочете целия текст, който е под заглавието.
Как да напишем сполучлив H1?
За да накарате потребителят да остане на Вашата страница и да се зачете в текста под заглавието, трябва да му покажете, че той ще намери в текста решението на своя проблем.
Пример: Ако потребителят търси за „бръчки” в интернет, то най-вероятно става въпрос за жена, която се интересува как да премахне бръчките и да запази кожата си млада. В този случай можете да поставите следния H1 таг: „Ето как Опра изглажда бръчките си”
Друга често срещана грешка, която хората правят е да поставят H1 тагове навсякъде в страницата си. H1 тагът трябва да присъства само на едно място в дадена страница.
Ако след това имате нужда от заглавие, просто използвайте:
- H2
- H3
- H4
- H5
- H6
Всъщност, можете да използвате всички тях и по няколко пъти.
Примерно, можете да използвате H2 тага два или повече пъти като подзаглавие в текста, ако се налага.
Все пак, имайте предвид, че използването на всички заглавни тагове от H1 до H6 ще направи текстът Ви да изглежда по-подробен и изчерпателен, а както знаем Google обожава сайтове, които предоставят детайлна информация по даден проблем.
Имайте предвид, че Google придава най-висока тежест на H1 до H3 таговете.
Останалите тагове не изпращат почти никакви сериозни сигнали на Google bot и няма нужда да губите време в корекцията им.
Внимавайте за употребата на H таговете при разработването на дизайна на Вашия сайт.
Много често ставаме свидетели на употреба на важни H тагове на места, като заглавия на менюта, като например „Навигация“, „Филтри“ и други.
В практиката ни, при корекция на подобни грешки виждаме много добър отговор от страна на Google и подобряване в класирането на важните за даден проект страници.
В случай, че има нещо неясно или не сте сигурни, че може да се справите сами, винаги може да се обърнете към нашия екип.