Какво ще е на мода в оптимизацията през 2020 година

03.08.2020

Автор: Красимир Димитров

Търсачките ще стават все по-умни. Свиквайте. Google вече извлича информацията от сайтовете и директно я поставя на страницата с резултати.

Броят на гласовите търсения расте. Това са само част от нещата, които могат драстично да променят пейзажа на оптиомизацията.

Затова и собствениците на сайтове трябва да са нащрек за промени. Затова и ние сме направили един кратък и удобен списък на трендовете в SEO за 2019-а, от който вие да си вземете бележка.

Затова хващайте един молив, тефтерче за важни мисли и си записвайте.

С тази статия на theSEO, Вашата стратегия за следващата година може би току-що се промени.

1. Снипети

В днешно време страниците, които излизат като резултати в търсачката са в сериозна визуална конкуренция с нови елементи.

AdWords заемат място при търсене на стоки и услуги за пазаруване.
В зависимост от заявката, може над органичните резултати да се появяат няколко изображения или пък видео клипове, текстуални реклами.

Сайтовете, които са хвърлили много пот в това да излизат в първите десет резултата в момента трябва да спечелят вниманието на потребителите в борба с:информационни графики
снипети
кутии от типа „хората търсят също“
Google новини
Google изображения
Поле с видеа от youTube

Снипетите могат да ползват  изображение от един сайт и текст от друг сайт.

Този наглед добронамерен инструмент за fast info ще засилва своето влияние през 2019-а.

Тези снипети са идеалният бърз отговор, на въпрос, зададен от потребител на търсачката.

Извлечената и представена информация е от сайтове, които според Googe

Предоставят качествена и релевантна информация. Но все още не е решен съвсем въпросът как Google определя достоверността на информацията от тези страници.

За много от информационните графики, които започнаха да се появяват в резултатите от един определен период насам, Google Използва данни от Wikipedia.

В англоговорящия свят търсачката е много напред, когато става въпрос за отговарянето на въпроси.

При такива търсения Google представя и другия свой формат, който отнема място от органичните резулати кутиите – „Другите също търсят“.

 

След като снесохме всички тези позитивни новини, е време за един добър съвет.

За всички е ясно, че през 2019-а задачата за по-добра видимост на страницата с резултатите ще бъде още по-трудна. Затова подгответе стратегията си много добре и сверете часовниците си за това които от целите, които сте си поставяли до момента могат да останат в списъка силно пожелателни и кои да отидат директно в списъка с невъзможни за изпълнение.

Ако искате да видите своя сайт в снипет, особено когато става въпрос за търсения, които са формулирани като въпрос, то несъмнение трябва да ревизирате съдържанието си и да инкорпорирате в него конструкции тип въпрос-отговор.

Някъде там трябва да е ключовата дума, разбира се.

Информация, улеснена като изглед във формата на таблици, например, също може да ви осигури място над органичните резултати.

С постоянно нарастващата ожесточеност в борбата за високо класиране, не толкова напред позиционирани сайтове ще могат да направят голям скок и да се появят в снипет именно защото са структурирали така инфорамцията, че да тя бъде лесно четена и представена от Google

Така стигаме до извода, че през 2019-а ще бъде още по-ценно да си задавате въпросите, които вашите клиенти си задават, когато търсят онлайн или най-малкото да си направите по-точна сметка за това, което те искат да намерят.

Колкото по-добре вашето съдържание отгвоаря буквално и преносно на тези въпроси, толкова по-добри шансове ще имате за ранкване.

2. Структурирането на данните става все по-важно

С развитието на начина, по който Google представя резултатите от търсенето, търсачката има достъп до все повече и повече материал.

Към днешния ден търсачката дори може напълно самостоятелно да създаде сама смислени мета описания от съществуващо съдържание.

Като допълнение Google ads използва структурирани данни, за да създава така наречените богати снипети.

И тъй като наличното място става все по-малко като площ именно покрай новите промени и новите рекламни формати, вие трябва да поработите по-усърдно върху създаването на catchy снипети.

Имайте предвид, че началните страници не могат да са източник на снипети, само вътрешните страници могат да са извор на такива.

Богатите снипети могат чувствително да увеличат ващата честота на кликване CTR (click through rate) на вашия сайт.

Според някои източници това увеличение до 30%, но ние не сме наблюдавали скок с подобен размер при сайтовете, с които ние се занимаваме.

Google Има нужда от структурирани данни, за да могат богатите снипети въообще да бъдат представени.

Ето няколко примера за такъв вид снипети.

  • точки за рейтинг
  • калории на хранителни веществхрани
  • работно време на магазини
  • дати и информация за събития

Направете така, че вашето съдържание да е представено по най-добрия начин. Имате различни възможности на разположение, едно от тях е сайтът на Google schema.org. От него можете да си съставите добър списък със съвети и трикове.

3. Изживяване на потребителя / опит на потребителя

Всъщност, ако трябва да бъдем съвсем точни, ако някой ви говори за оптимизация за търсачките, то той ви говори пълни анахронизми. В крайна сметка, ние не оптимизираме за търсачките, а за потребителите за тези търсачки.

Ето защо изжвияването на потребителя винаги е било важно и става все по-важно. Търсачките винаги са настоявали на това.

Не сляпата оптимизация по някакви сухи критерии, а влизанев обувките на потребителя и мислене за неговот удобство.

Скорост на зареждане – можете да се проверите по този параметър с инструменти като gtmetrix.
РАзбира се, както и при много други случаи, Google предлага безплатен инструмент, с който да можете да измерите представянето на вашия сайт.

Техническата безпроблемност на един сайт се приема от потребителите като кота нула.

Така че ако ползвате Adobe Flash например, трябва да влезете в час с изискванията.

Бъдете безмислостни към зареждането на вашия сайт не само защото това е основен параметър, по който Google преценява дали да ви изкара напред в класирането, но и защото самият потребител е все по-разглезен в това отновшение и бавно зареждащи се страници го връщат в dial-up modem ерата, ако въобще я помни.

Има ли нужда и да споменаваме, че сайтът ви трябва да е с responsive дизайн или минимум да има мобилна версия? Чисто статистически повече търсения вече се правят от таблети и телефони, имейте го предвид.

 

4. AMP: подобряване на скоростта на вашата старница

Стандартът в създаването на сайтовете в днешно време е те да са оптимизирани за мобилни устройства. С AMP- ускорирени мобилни страници и Progressive Web Apps, Google ви обучава как да напревите вашата мобилна страница още по-бърза.

Ускорените мобилни страници вече са част от страницата с резултатите на Google.

Очаква се през 2020-а година те да имат още по-голямо значение, но въпреки това те не са препоръчителни за всички страници.

Често тези страници са без изображения и съдържат едиснтвено и само текст.

Това, логично, ги прави бързи за зареждане.

Ето защо ако вашият бизнес може да се лиши от избражения и да е ефективен, то задъжлително трябва да ги ползвате, защото това ви вкарва в новите формати.

 

5. Отново съдържанието царува

Независимо че алгоритмите на Google стават все по-добри и по-добри, търсачката все още има нужда от съдържание под формата на текст, за да определи дали дадена уеб страница е релевантна за дадено търсене.

В последните години Google направи огромни крачки напред в развитието си като анализатор на текстове и използва възможно най-добрите технологии с Rankbrain, за да подобри разбирането на текстове

Развитието със сигурност ще продължи и през 2019-а. Системата вече използва самоообучаващи се машини.

Ето защо вашата цел продължава да бъде – по-задълбочено и полезно съдържание по отношение на вашия основен бизнес topic.

Както винаги – мислете от потребителска гледна точка и се старайте да бъдете полезни. Като всеки добър търговец.

За целта редовно проверявайте текстовете на вашата страница и се уверете, че те са уникални и предлагат добавена стойност за потребителя.

Това най-често означава – превод на източници от други сайтове и адаптиране към местната действителност.

Много хора нямат времето да ровят и да търсят, камо ли да си превеждат чужди материали. В зависимост от вашия бизнес, вие трябва да сте наясно откъде идва най-новата и полезна информация.

Анализите с Word counter ще ви помогнат при създаването и редактирането на текстовете, които създавате.

Този тип анализи ви показват кои конкретни ключови думи трябва да съдържа вашия материал, за да бъде максимално релевантен при конкретно търсене.

Постарайте се да не претъпквате текстовете с ключовата дума. Много сайтове практикуват този остарял и погрешен метод за оптимизация.

6. Гласово търсене

Още през 2014-а година търсачката Google е установила със специално изследване, че повече от 40% от хората ползват гласово търсене.

Може би става въпрос най-чече за развити пазари с английски език.

Но, както много добре знаем, всички ние, които ползваме Android на мобилните си устройства, гласовото разпознаване, разпознаването на българския език е на достатъчно високо ниво, за да позволи търсене на различни неща в интернет.

Остава и сайтовете да редактират своето съдържание така, че да отговорят на новите реалности.

Защото при родените в епохата на интернет хора, най-новото поколение – Z, процентът на гласовото търсене е още по-висок.

На глобално равнище всяко 5-о търсене в света в момента се извършва през гласово търсене.

Умните асистенти например са един от факторите, които засилват още повече позициите на гласовото търсене.

Ако вашата аудитория е във сегмента, който потребява подобен род джаджи, то вие сериозни трябва да се замислите за реоптимизация на вашия сайт.

Защото през умен асистент или не, гласовото търсене ще бъде по-разпространено през 2019-а.

Как най-лесно да се адаптирате към този тренд?

Гласовото търсене предполага по-дълги ключови думи, които вие да инкорпорирате във вашето съдържание. Когато човек пише, то се стреми да съкрати търсенето и след това да специфицира, когато говори той може да бъде по-конкретен.

Когато градите своето съдържание поставете в заглавието въпрос, който е съвсем възможно да бъде зададен от ваш потенциален клиент.

Ако ви е трудно да си го представите, можете да се възползвате от самата търсачка и нейни инструменти като Google Trends и Google Suggest.

7. Приоритет при индексирането на мобилни страници

За никого не е новина (надяваме се), че Google е все по-фокусиран върху търсенията през мобилни устройства.

Последните години бяха съвсем показателни.

Отдавна чисто като количество търсенията през мобилни устройства са повече от тези през десктоп машини.

Например, оптимизираността за мобилни устройства беше въведена като фактор за ранкинг през 2016-а.

През 2017 Google най-накрая повиши показването на ускорените мобилни страници и подобри своя мобилен ъпдейт. През 2018-а „mobile First index” Най-накрая беше пълноценно и всеобхватно импелентиран.

По презумпция вашата страница трябва да е оптимизирана към момента за мобилни устройства. 2019-а е последен шанс да го направите, преди да започнете да търпите сериозни загуби в индексиране особено ако спецификата на вашия бизнес предполага търсене през мобилно устройство.

 

9. Линковете остават важни

Всяка година слушаме едни и същи пропаганди като “SEO е умрела работа“ или пък че link building-ът е мъртъв.

Е, истината е, че дори и през 2019 backlink-овете ще продължават да играят ключова роля в оптимизацията. През 2018, на конференция на Google, беше още веднъж потвърдено че добрият стар PageRank продължава да бъде сериозен и важн сигнал за ранкване.

Силен backlink профил, наричан още авторитет, се гради с backlink-ове.

Нещо повече, така наречените „linkless backlinks” ще играят още по-голяма роля през 2019-а. Google ще може да взима предвид споменавания на уеб сайтове или брандове в други уеб сайтове, без да има нужда от директен линк, който да реферира към конкретна страница.

Все пак трябва да си кажем нещата „право куме в очи“.

През 2019-а Link building през трето- и четвърторазредни портали или пък out of space включвания в коментари на гост потребители по сайтове няма да работи.

Вместо да се занимавате с подобни бабини деветини, по-добре се опитайте да инвестирате наличните си ресурси в уникално съдържание, което потребителите ви с радост ще коонсумират, та дори и ще споделят.

По отношение на постовете като гост, също трябва да сте внимателни.

Преди две години търсачката направи предупреждение срещу подобни нискокачествени постове. Постарайте се те да не влизат във вашия арсенал за Link building. Винаги мислете за потребителя и дали за него ще има добавена стойност, ако последва линка и стигне до вашия сайт.

10. По-голям фокус върху търсенето на изображения

Google подобри значително своето търсене на изображения на 2017-а година.

Подобряването е относително нещо, защото за много сайтове изпитаха намаление на трафика към тях, защото за хората вече нямаше нужда да влизат в сайтовете.

От този момент потребителите на търсачката можеха да ползват галерия, която е интегрирана и може да им показва подобни изображения.

В случая търсачката просто последва посоката на големия тренд, който се е оформял в база данните – хората търсят често изображения и имат нужда от удобна навигация през тях. Което веднага трябва да ви говори за следното – оптимизирайте си вашето визуално съдържание.

Използвайте по-добри изображения от конкурентите си и попълнете описанията им.

Мислете цялостно за вашия сайт по отношение на изживяване/опит на потребителя.

Преходът и съотношението между текст, статични изображения и видео материал трябва да са такива, че да носят допълнителна стойност на посетителя.

В крайна сметка всеки един посетител е потенциален клиент и зависи от вас да го превърнете в реален.

11. Самообучаващи се машини: Rankbrain


През 2015-а година Google въведе нов, самообучаващ се алгоритъм – Rankbrain.

От тогава насам изкуственият интелект (който все още не е напълно развит) е отговорен за всички нови търсения за търсачката.

Тоест, за търсения, които до момента не са въвеждани от потребители.

Количеството на подобни търсения е около 15% от всички дневни заявки, които получава Google.

Междувременно самообучаващият се Rankbrain си е налягал усърдно парцалите по Google-логия и е във възможност да отговаря дори на сложни въпроси.

Посоката е само една – подобряване на тази машина.

Това означава, че тя ще може по-добре да ни „разбира“ или по-точно казано, по-често да предполага правилно какво очакваме от нея.

Ето защо за пореден път трябва да натъртим, че качественото съдържание, което е полезно за потребителя, е нещото, което Rankbrain търси и оценява.

Затова съвсем спокойно можете да мислите само за това и пак да имате добро класиране през 2019-а.

Останалите неща, които споделихме дотук са полезни и ще ви свършат полезна работа, но най-важното нещо, за което трябва да мислите, е перфектното изживяване на потребителя на вашия сайт, с вашето съдържание.

Нека синтезираме в кратки задачи нещата, който трябва да си сложите в чеклиста за 2019-а:

Добавете markups на вашия уеб сайт, за да може Google да използва структурирани данни/ структурирана информация за богати снипети, а вие от своя страна да увеличите честотата на кликвания на страницата с резултатите.

Изчистете всякакви технически недостатъци на вашия сайт и го направете оптимизиран за мобилни устройства, за да може алгоритъмът лесно да го crawl-ва и да се индексира от търсачката.

Направете всички усилия вашия сайт да бъде бърз за зареждане.

концентрирайте се върху оптимизация на вашето съдържание за мобилни устройства

Не бъдете коне с капаци и не мислете единствено и само за линк билдинг стратегията, когато публикувате съдържание в други уеб сайтове.

Винаги се опитвайте да задоволите конкретно търсене/нужда/въпрос на потребителя по възможно най-добрия начин. Мислете с неговата глава по конкретната ключова дума или тема.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn