Основи на мобилния маркетинг

20.11.2014

Автор: Красимир Димитров

 

През 2014 година има 15 пъти повече свързани мобилни устройства, отколкото е имало Интернет потребители през 2000 година, а през следващите няколко години се очаква мобилните Интернет потребители да надминат настолните.

Според статистика на iAcquire 70% от потребителите, които търсят нещо на телефона си, предприемат действие в тази посока в рамките на един час.

В тази статия ще опишем как да адаптирате Вашия уеб сайт за мобилни устройства, за да получите част от този растящ трафик.

 

Първата и най-важна стъпка е създаването на уеб сайт с оптимизирано за мобилни устройства съдържание.

Важно е сайтът Ви да бъде лесно и бързо достъпен, защото според проучване на Snaphop 61% от мобилните посетители ще напуснат уеб сайта Ви ако той не е оптимизиран за мобилни устройства.

Има различни подходи към изграждането на мобилни версии, например респонсив дизайн или самостоятелна мобилна версия. Всеки от подходите има своите плюсове и минуси, за които сме писали в тази статия.

 

Една от хубавите страни на мобилния маркетинг е, че за момента конкуренцията в търсачките е по-ниска спрямо тази за настолни компютри.

Ако имате responsive дизайн на уеб сайт, е нужно единствено да се погрижите за бързата скорост на зареждане, но ако ползвате отделен сайт за мобилните посетители, то е важно да уведомите Google, че тези два сайта са еднакви и съдържанието на тях не е копирано.

 

Създаването на профил за Вашия бизнес в Google+Local е нещо задължително ако работите на локално ниво (т.е. предлагате услуги за определен град или квартал).

В профила си трябва да сложите най-важната информация: услугите, които предлагате, адрес, телефон за връзка и линк към Вашия мобилен уеб сайт.

Ако искате да подпомогнете класирането на сайта Ви в локалните резултати, то можете да използвате „ИАТ“(име, адрес, телефон) техниката т.е. да цитирате тези три елемента от Вашия бизнес на възможно най-много интернет места.

 

Ако Вашия бизнес е ориентиран в продажбата на продукти, то степента на достижимост на сайта Ви е от значение.

Например Вашето мобилно съдържание трябва да показва по такъв начин продуктите, че достигането на бутона за купуване да не изисква дълго “scroll“-ване и целият процес по продажба да не отнема повече от 3 клика.

 

Това са само основите, които трябва да поставите за силно мобилно присъствие, ако имате въпроси за това как да се възползвате максимално от мобилните посетители, не се колебайте да ни оставите коментар или да се свържете с един от нашите експерти.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn