Началната страница на Вашия уеб сайт е може би най-важната част от него, защото в повечето случаи това е страницата, на която посетителите Ви попадат първо.
И тук идва важният въпрос, който трябва да си зададем – „Как трябва да изглежда началната страница?“.
В тази статия ще се опитаме да отговорим на този въпрос като имаме предвид фактори от on-page оптимизацията и UX (user experience) на даден сайт.
В миналото, доста популярен подход беше това да поставите малка част от всеки тип съдържание и по този начин да покажете, че имате толкова много за предлагане, пример за това е началната страница на Yahoo.
Според нас е по-добра идея да имате лесна навигация към всяка точка от сайта и да ориентирате началната страница около един тип съдържание/продукт.
Това ще подобри user experience-а на Вашите потребители, защото няма да бъдат обсипани с ненужна информация и в същото време ще имат достъп до това, което ги интересува, без да е нужно да се напрягат, за да го открият.
От гледна точка на on-page оптимизацията, преди беше добра практика да използвате възможно най-различни ключови думи на началната страница, за да може в последствие да се класирате за тях, тъй като началната страница е тази с най-голяма SEO тежест.
След многобройните обновления на Google алгоритъма, вече не е проблем да имате и други страници от сайта си, които се класират високо за различни ключови думи.
Дори можете да срещнете препоръки от екипа на Google, които гласят, че е добре да създавате тематични страници, тъй като такова разпределение на информацията е много по-логично от това, всичко да се намира на една страница.
Това облекчава информацията, която трябва да имате на началната страница и ние съветваме клиентите си да ориентират началната страница около тяхната марка или една основна ключова фраза.
Друг фактор, който трябва да имате предвид е количеството текст, което поставяте на началната страница.
В миналото, за да обхванете голям брой ключови думи, е било нормално да имате голямо количество текст.
В наши дни уеб дизайнерите наблягат на повече визуално съдържание – снимки, видео клипове или интерактивни слайдери, това също подобрява user experience-а, защото мозъкът на човека е структуриран по начин предразполагащ възприемането на визуална информация.
Все пак не забравяйте, че Google алгоритмите разбират съдържанието на сайта ви най-вече по текстовото съдържание, така че не го пропускайте.
Снимка 1 показва примерна схема, която ние смятаме за ефективна и използваме като начална точка при планирането на сайтове за нашите клиенти.
Ако имате въпроси за това как да структурирате Вашата начална страница за най-добра on-page оптимизация и UX, не се колебайте да се свържете с един от нашите експерти.