On-page серии: Домейн

18.12.2014

Автор: Красимир Димитров

 

Много често нашите клиенти ни питат какво трябва да имат предвид, когато регистрират домейн за своя сайт.

В тази статия ще изброим позитивните и негативните фактори, които според нас клиентите ни трябва да знаят преди да изберат домейн за своя сайт. Ето факторите, които споделяме от theSEO.

 

Дължина и вид да домейна

Правило №1: винаги използвайте къси и лесни за изписване домейни. Това е добре както за маркетинга ви, така и за потребителите.

Често срещана грешка е да се купуват много дълги домейни от вида www.onlinemagazinzaobuvkivsofia.com,
Правило №2: никога не купувайте домейни с тирета или други специални символи от вида: www.neveroiatni-namalenia.com.

Дългите домейни, както и домейните с тирета са изключително неудобни за изписване и потребителите ги мразят.

Правило №3: не купувайте домейни на кирилица. Те са изключително неудобни за изписване, защото принуждавате потребителите да сменят езика си два пъти още преди да са отворили вашия сайт.

Отскоро има окончания за домейни, които са също на кирилица и това частично решава проблема, но тези домейни все пак са неудобни и се възприемат като спамерски от Google.

Ключови думи в домейна

Преди известно време присъствието на ключова дума в домейна е давало сериозен тласък в класирането, но през 2015 тяхното влияние е значително по-слабо.

Ключовите думи все още се удебеляват от Google, което привлича повече кликове спрямо другите домейни, но не е задължително да имате ключовата дума в домейна си, за да се класирате за нея.

История на домейна

Историята на домейна също има значение за класирането, ако в миналото този домейн е имал наказание за спам, защото някой друг го е използвал преди вас, определено ще Ви бъде по-трудно да го класирате, а може би дори невъзможно, отколкото никога неизползван домейн.

Възраст на домейна

Matt Cutts е потвърдил, че алгоритъмът на Google предпочита по-възрастни домейни в класирането, но това определено не носи голяма тежест, за да бъде определящ фактор.

Така както един използван домейн може да е наказан и да ви донесе негативи, то може и да има добра репутация и да ви даде летящ старт.

Дата на подновяване

В един от патентите на Google се споменава, че алгоритъмът се опитва да разграничи легитимни сайтове от нелегитимни.

В този патент се споменава, че обикновено легитимните домейни са предплатени за няколко години напред, а нелегитимните(спам) домейни рядко издържат повече от година и заради това не са предплатени напред.

Окончание на домейна

Статистиката показва, че .bg домейн ще се класира по-добре от .com домейн в Google.bg, а от потребителска гледна точка също е по-добре да имате домейн отговарящ на местонахождението на потребителите Ви.

Не правете грешката обаче, да купувате домейни със забавни окончания като .tv или .it, защото това всъщност са държавни домейни за остров Tувалу и Италия. Окончанието на домейна е нож с две остриета и ако имате .us окончание, а се опитвате да се класирате в Google.bg, това ще се отрази негативно.

Много хора понякога купуват домейни с окончания от други страни, защото съответната ключова дума е свободна и след това не знаят защо сайта им не се класира добре.

Скрита Whois информация

Един от факторите, които биха се отразили негативно на класирането Ви е ако информацията за собственика на домейна е скрита от публичните регистри. Това подобно на датата за подновяване подсказва на Google, че има нещо нелегитимно около Вашия сайт.

Това са основните елементи, които трябва да имате предвид, когато избирате домейн за Вашия сайт. Ако имате нужда от професионален съвет, не се колебайте да се свържете с един от нашите експерти и ние ще Ви помогнем в избора на домейн.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn