Оптимизацията за търсачки и PPC (Pay per click) рекламата са два различни маркетингови канала, и като такива често пораждат дискусии по отношение на това, кой от тях е по-ефективен в дадена ситуация.
Според нас, SEO и PPC са двете страни на една и съща монета.
В тази статия ще изброим няколко начина, по които тези две техники могат да създадат силна синергия ако бъдат използвани заедно.
- Подобрена видимост – за всяко търсене в Google платените реклами се показват най-горе в страницата с резултати. Ако Вашият сайт вече се намира на първа страница в органичните резултати и също така излиза на топ позиция в платените реклами, то Вие ще получавате по-голям потенциал за трафик, отколкото в случай, че използвате само SEO или само
- Повече данни за анализ – от Google позволяват да комбинирате Вашите резултати от Google Adwords и Google Analytics, като по този начин можете да определите много по-точно кои ключови думи довеждат до най-ефективни продажби.
- Подобряване на заглавия и META описания – използвайки данните от PPC кампаниите, Вие можете да определите кои заглавия и описания на реклами привличат най-много потребители и да ги използвате в on-page оптимизацията на сайта си.
- Тестване на ключови думи за оптимизация – оптимизацията за търсачки отнема много ресурси и ако не целите правилните ключови думи това може да доведе до загуба на време и пари. PPC е най-добрият начин да определите дали дадена ключова дума си заслужава усилията.
- Retargeting – ако някой вече е изразил интерес към Вашия сайт или продукт и Вие знаете, че те са Ви намерили чрез органично търсене, то Вие можете да адресирате този човек индивидуално с PPC реклама и по такъв начин да го превърнете в клиент.
- Преборване на негативен PR – много често сме свидетели на негативни резултати в Google за дадена фирма, създадени от техни конкуренти или недоволни клиенти. Използвайки PPC реклами, Вие можете да споделите Вашата страна на нещата и по-този начин да запазите репутацията си.
Една от най-често срещаните грешки е да се смята, че PPC е алтернатива на органичните резултати, която съществува само, за да покрие времето нужно за даден сайт да се изкачи в органичните резултати, и след това трябва да бъде преустановена.
Не забравяйте, че и дори да сте постигнали челни позиции в органичните резултати след успешна SEO кампания, пак няма да събирате 100% от трафика и от тази гледна точка, колкото повече резултата имате налични, толкова по-добре, особено когато работят ефективно.