Бързината на сайта – основен SEO фактор

10.11.2014

 

Никой не обича да се реди на опашки, а чакането на даден уеб сайт да зареди е еквивалентът на това в Интернет пространството.

В тази статия ще резюмираме най-често срещаните причини за бавното зареждане на даден сайт, как можете да разберете дали имате проблеми със зареждането му и защо скоростта е не само от значение, но и бъдещ ключов SEO фактор.

Основната причина, поради която Вашият уеб сайт трябва да зарежда по-бързо са посетителите Ви.

Според проучване на Kissmetrics 20% от потребителите напускат даден сайт ако той не зареди за по-малко от 3 секунди

Също така, според това проучване, всяка секунда забавяне може да доведе до 7% спад в продажбите.

Повечето уеб разработчици пренебрегват тези факти и не вземат мерки, с които да оптимизират зареждането.

Заради това през Април 2010 от Google обявиха, че бързината, с която зарежда даден сайт, ще бъде фактор в класирането.

Най-често срещаната причина за бавното зареждане на даден сайт е използването на нискокачествен хостинг.

Основният параметър, с който се изчислява качеството на даден уеб хостинг е т.нар Time-To-First-Byte или колко време е нужно на уеб browser-а да осъществи връзка със сайта и да започне да изтегля информация от него.

Добрите уеб хостинг компании имат TFTB по-малък от 0.6 секунди.

Използването на некомпресирани снимки може да увеличи драстично времето за зареждане на Вашия уеб сайт.

За да избегнете това можете да намалите резолюцията на снимките и да използвате оптимизиран формат, например PNG или JPG.

Компресирането също може да бъде използвано и за програмният код на Вашия уеб сайт. Това може да стане като включите GZIP компресиране за всички HTTP заявки.

Най-лесният начин, по който можете да проверите колко време отнема зареждането на Вашия уеб сайт, е като използвате безплатния инструмент на Google – PageSpeed Insights.

След като въведете URL адреса си, този инструмент ще провери скоростта на Вашия уеб сайт през 2 различни уеб browser-а (един мобилен и един десктоп) и ще Ви представи резултата в скала от 0 до 100.

Ако Вашият уеб сайт не успее да изкара задоволителен резултат (над 85 точки), то Вие имате причини за притеснение.

Безплатният инструмент ще Ви даде препоръки за това кои части от сайта Ви имат нужда от оптимизиране, също така от Google са публикували подробен списък с добри практики, които да следвате.

Ако не сте технически компетентни, не се колебайте да се свържете с един от нашите експерти, тъй като грешки при изпълнението могат да нанесат повече вреда отколкото полза на сайта Ви.