Off-page серии: Социални сигнали

06.01.2015

 

Много хора мислят, че създаването на линкове е най-важната стъпка в off-page оптимизацията и тези хора сигурно биха били прави, ако беше 2012 година.

През 2015 социалните сигнали са от същото значение както и създаването на висококачествени линкове.

В тази статия ще разгледаме няколко различни фактора, които трябва да използвате, за да направите Вашата SEO кампания успешна.

На първо място идва създаването на официални акаунти във Facebook, Twitter и Google+ и поставянето на линк към Вашия сайт от тях.

Също така е добра идея да имате и реципрочен линк към профилите в социалните мрежи, заедно с бутони за харесване, retweet-ване и g+.

Поставянето на бутони към социалните мрежи е препоръчително за всяка отделна страница от Вашия уеб сайт, но не е задължително.

Роботът на Google взима предвид следните социални параметри, когато класира Вашия уеб сайт:

  • Tweet-ове – Въпреки че в България Twitter не е много популярна социална мрежа, URL адресите, които имат споменавания в Twitter имат предимство над другите страници.
  • Google +1 – От Google твърдят, че +1 не са от значение за класирането, но нашите многобройни експерименти показват обратното.
  • Facebook споделяния – от Google нямат официален достъп до данните на Facebook, но това не значи, че не могат по индиректен начин да разберат колко пъти дадена статия е споделяна във Това е най-ценният сигнал, който можете да получите от Facebook.
  • Facebook коментари – коментарите също така са от значение, но то не е толкова съществено, колкото споделянията.
  • Facebook харесвания – противно на общото разбиране, харесванията във Facebook оказват най-малко влияние върху класирането на уеб сайта Ви. Много по-важно е да насочите усилията си върху споделянията и коментарите.
  • Pinterest pins – друга социална мрежа, която не е популярна в България, но въпреки това оказва влияние в класирането.
  • Svejo.net – Това е най-популярната българска социална мрежа и присъствието на Вашия уеб сайт там оказва значение за класирането Ви.

Както и със създаването на линкове, социалните сигнали също трябва да идват от тематични страници/хора, въпреки че възможността на Google да оценява тематичността е по-ограничена.

Друг много важен фактор е социалните сигнали да бъдат създавани с постоянна скорост.

Поради тази причина не препоръчваме да използвате платени пакети за споделяния, защото те изпращат напр. 1000 споделяния за един ден и след това всичко затихва.

Това може да е знак на Google, че сайтът Ви използва неетични техники.

Ние от theSEO.bg имаме дългогодишен опит в Social Media Marketing, ако имате нужда от консултация за това каква социална стратегия да предприемете, не се колебайте да се свържете с нас!