Google Алгоритми: Hummingbird

08.01.2015

Автор: Красимир Димитров

Освен алгоритмите за борба със спам, от Google също така въвеждат и много промени целящи да организират информацията в търсачката по по-добър начин и да представят по-подходящи резултати на потребителите си.

В миналото основният такъв алгоритъм беше Google Caffeine, който позволи на Google робота да разбира от какъв тип е съдържанието на даден сайт.

До края на 2013 година това беше основния алгоритъм за индекса на Google.

Тогава от Google публикуваха изявление за ново обновление в търсачката си наречено Hummingbird (Колибри), което изцяло ще промени начина, по който търсачката на Google организира информацията.

В основата на този алгоритъм лежи възможността му да разбира в по-дълбок смисъл търсещите фрази задавани от потребителите и така да им представя информацията, която търсят.

Какво е Hummingbird алгоритъм ?

Това дава възможност на Google да влезе в ерата на семантичното търсене, където ключовите думи са все по-близо до езика, който хората използват в ежедневието си.

Например ако търсите „къде е най-близката аптека“, от Google няма да Ви предоставят сайтовете, които се класират най-добре за въпросната ключова дума, ами ще вземат предвид Вашето местоположение и ще Ви покаже резултати за най-близката аптека.

През 2014 година от Google започнаха да извличат все повече съдържание от сайтовете и го показват заедно с резултатите от търсенето на потребителя.

Например ако напишете “calories in a banana“, ще получите директно информацията за калориите в един банан, заедно с друга хранителна информация извлечена от страницата на Wikipedia и по този начин няма да има нужда дори да отваряте някой от резултатите, за да получите информацията, която търсите.

От off-page SEO гледна точка Google Hummingbird алгоритъма няма много промени, защото той включва останалите алгоритми за класиране на сайтовете като Панда и Пингвин.

Ако имате спад в трафика около Септември 2013, то има голяма вероятност да сте наказани от Колибри обновлението.

Това значи, че съдържанието на Вашия уеб сайт не предоставя полезна информация на Интернет потребителите и заради това от Google не смятат за важно Вашият уеб сайт да се класира високо в търсачката им.

С всяка изминала година, става все по-ясно, че Google ги интересува много повече съдържанието на уеб сайта отколкото неговите линкове или on-page оптимизация.

Ние от theSEO.bg предлагаме качествено създаване на съдържание, за което гарантираме, че ще се хареса от Колибри алгоритъма и всяко следващо негово обновление.

Ако се интересувате от професионален content копирайтинг, не се колебайте да се свържете с един от нашите експерти.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn