Ще изстреляме WordPress сайта ви на челни позиции в Google.
Wordpress е една от най-използваните платформи за създаване и менажиране на онлайн съдържание, както на уебсайтове, така и на електронни магазини.
Услугата SEO оптимизация за Wordpress, предлагана от екипа на theSEO, включва експертно и задълбочено внимание към всички on-page компоненти на уебсайта - код, микродата, теми, плъгини, съдържание, тагове описания и др.
ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА
БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ

Ако планирате създаването или оптимизирането на уеб сайт, създаден на платформата WordPress, вероятно имате много въпроси, които очакват своя отговор.
Екипът на theSEO подготви за Вас едно пълно и възможно най-подробно ръководство, което да Ви помогне да се ориентирате в материята, независимо от нивото Ви на техническа грамотност и фоновото знание, което имате за дигиталната среда.
Какво е WordPress, какви са неговите специфики и как следва да се подходи към оптимизацията на този вид сайтове? Научете всичко, което трябва да знаете, в следващите редове.
WordPress се ражда през 2003 г. като платформа за блогове. Статусът му обаче бързо се променя и за кратко време системата се превръща в мощно и адаптивно решение за управление на напълно функционални бизнес сайтове, онлайн магазини и медийни платформи.
Към 2020 г. WordPress е най-популярната платформа за управление на онлайн съдържание в света. Според последните статистически данни, около 35% от всички уеб сайтове в световен мащаб, включително и тези, в които вероятно сърфирате всеки ден, са създадени именно с помощта на WordPress.
Някои от най-популярните примери за успешно функциониращи WordPress сайтове в световен мащаб са онлайн пространствата на The New York Times, BBC America, MTV News, Bloomberg, Disney и т.н.
Подобна платформа, която очевидно работи отлично за нуждите на подобен ранг глобални гиганти, логично привлича вниманието на огромно количество бизнеси, уеб разработчици и оптимизатори: както в България, така и по света.
Предимствата на платформата могат да бъдат систематизирани по следния начин:
От изключително значение е изборът на платформа да бъде направен внимателно и разумно, в унисон с желаните резултати. WordPress може да бъде съвършено решение за едни и недотам разумна алтернатива за други.
Ако сте неопитни и нямате отговори на повечето си въпроси - желателно е да се обърнете към уеб разработчик, който да анализира ситуацията и да Ви предостави прост отговор на някои иначе доста сложни казуси.
Преди всичко е важно да отбележим едно: само по себе си, използването на платформата WordPress не би могло да замести професионалната SEO оптимизация. Макар и да предлага много улеснения и удобни инструменти, WordPress няма да Ви класира в Google с помощта на магическа пръчка - това е път, който ще трябва да извървите, влагайки нужните средства и усилия.
В този ред на мисли - нито една платформа не гарантира добро класиране сама по себе си. Предимствата на WordPress пред останалите алтернативи се коренят в лесното му управление, множеството инструменти и красивите, интуитивни сайтове, които обикновено се харесват на потребителите.
Работата по оптимизацията на WordPress сайт не се различава твърде много от работата по оптимизацията на който и да е сайт. И тук Вие ще имате нужда от основни неща: съдържание с висока добавена стойност, изглаждане на всички технически несъвършенства, добра скорост и силен линк профил.
WordPress обаче предоставя една страхотна възможност: да свършите част от работата по оптимизацията бързо, лесно и достъпно. По-долу ще откриете списък с прости стъпки, които биха могли да се предприемат незабавно: те са особено ефективни и са едно страхотно начало на растежа на Вашия бизнес сайт.
Преди да пристъпите към професионална WordPress оптимизация, препоръчително е да преминете през няколко стъпки, които да гарантират възможно най-добрата основа за начинанието.
В зависимост от знанията и уменията си, можете да преминете през тези фази сами, с помощта на уеб разработчик или с помощта на избран SEO специалист.
Когато инсталирате WordPress за първи път, със сигурност ще видите темата “Twenty Twenty”, която е зададена по подразбиране. В огромен процент от случаите тя няма общо с това, което искате да постигнете като визия за своето онлайн пространство.
Следващата стъпка ще бъде да изберете безплатна или платена тема, която се доближава максимално много до Вашата визия. Именно този избор ще бъде първата стъпка, която ще предопредели времето и усилията, които впоследствие ще трябва да бъдат вложени в SEO.
Какво трябва да вземете предвид?
Преди всичко: много теми са обозначени като “SEO-friendly”, но всъщност не са такива. Най-важното в случая е да изберете тема със скриптове и приставки, които реално ще влязат в употреба. Колкото повече излишни неща има в темата - толкова по-бавен ще бъде сайтът Ви и толкова по-трудно ще тече оптимизацията.
Преди да инсталирате избраната тема, разгледайте подробно нейната демо версия. Прегледайте кода на темата с помощта на Google Chrome и заложените в него Developer Tools. Така ще се ориентирате в потенциалните ѝ недостатъци.
Показаните метрики следва да Ви дадат първоначалната увереност, че избирате тема, която няма да Ви създаде неочаквани проблеми в процеса на оптимизация за търсещи машини.
Винаги взимайте предвид и разработчика на темата. Отзивите на клиенти са много важни защото е напълно възможно да имате нужда от неговата намеса в даден момента от разработката на сайта.
WordPress Ви дава възможност да спрете обхождането на сайта от ботове на търсачките - опция, която автоматично означава липса на каквото и да било индексиране и класиране. Тази опция е много удобна по време на процеса на разработка, когато дизайнът и съдържанието все още са далеч от перфектното си състояние.
Проблемът идва тогава, когато обхождането остане блокирано и след официалното стартиране на сайта.
За да възстановите видимостта на сайта, трябва да отидете в меню “Настройки”, след което да намерите опция “Четене”.
Там ще видите отметка в долната част на страницата с текст “Забранете на търсачките да индексират този сайт”. Ако полето е маркирано, следва да го демаркирате. По този начин Вие позволявате обхождането, индексирането и потенциалното по-добро класиране на сайта.
Многократно сме попадали на клиентски сайтове напълно или частично забранени за индексиране.
Верифицирането на сайта в Google Search Console е задължителна стъпка, през която трябва да преминете. За целта изберете метода „HTML маркер“ и преминете към разширението Yoast (или друго избрано SEO разширение за WordPress), следвайки менютата SEO > Общи > Инструменти за уеб администратори.
След това въведете съдържанието на HTML маркера в полето „Код за потвърждение на Google“.
След като верифицирате сайта си, трябва да изпратите неговата XML карта, като отидете в раздел „Sitemaps“. Разширението Yoast генерира XML карта на сайта по подразбиране. В последната стъпка от процеса въведете картата на сайта (sitemap.xml) след името на домейна в съответния прозорец.
Преди началото на оптимизацията е добре да инсталирате специално SEO разширение, което да подпомогне процеса. Обърнете внимание, че нито един плъгин, бил той безплатен или платен, няма потенциала да оптимизира собствения Ви уеб сайт вместо Вас. Целта на тези инструменти е да послужат за улеснение при прилагането на добрите SEO практики.
Едно от най-популярни алтернативи за безплатно WordPress SEO разширение са Yoast SEO, All in One SEO Pack и RankMath. Един от начините да инсталирате избраното разширение на WordPress е да влезете в администраторския панел и да намерите опцията за добавяне на ново разширение в менюто вляво, а именно: Разширения > Добавяне на ново.
След това просто потърсете разширението, което сте избрали да инсталирате и натиснете бутона „Инсталиране сега“. След като инсталацията приключи, остава единствено да активирате разширението.
След като сте преминали през гореизброените базови стъпки, можете да помислите за по-специфични такива в оптимизацията на отделните страници и публикации в сайта. Те могат да бъдат систематизирани, както следва:
Автоматично генерираните URL адреси могат да бъдат твърде дълги: фактор, който влияе негативно върху класирането.
Един прост пример: публикували сте статия със заглавие „Тенденции в дамската мода за сезон пролет/лято 2021 г.“ В зависимост от това как задавате вашите постоянни връзки, най-вероятно ще получите URL адрес на https://domain.com/tendentsii-v-damskata-moda-za-sezon-prolet-lyato-2021g.
Добрата новина е, че можете да преработите този тежък URL адрес така, че да съдържа само най-важната ключова дума, която работи за класирането Ви. Единственото, което трябва да направите, е да изберете опцията “Редактиране” в полето “Permalink”, след което да въведете ръчно желаната постоянна връзка.
Заглавието на страницата (H1) има за цел да ориентира както потребителите, така и търсачките в същността на съдържанието, което предлагате. Те са един от най-силните ранкинг фактори. Структурата на заглавията и подзаглавията е разширена и включва йерархична структура от H1 до H6.
Най-добре е винаги да имате само едно H1 заглавие, докато H2-H6 структурата следва да се движи по логиката на текстовото съдържание. Ако направим паралел с четенето на книга, то H1 е заглавието, H2 са главите, а H3-H6 - подзаглавията или ключовите моменти във всяка една дадена глава. Този вид диференциране прави текстът по-лесно четим както за естествения, така и за изкуствения интелект.
Заглавията на страниците са чудесно място да включите основната ключова дума, която отговаря едновременно на съдържанието и на SEO стратегията Ви.
Ръчната оптимизация на заглавието и подзаглавията става бързо и лесно, единствено като кликнете върху бутоните Н1-Н6 в редактора и въведете ръчно желания текст във всяко отделно поле.
Мета заглавията са друг фактор, който влияе пряко върху класирането на сайта и още един инструмент, с който можете да ориентирате както търсачката, така и клиентите си за какво точно става дума в страницата. На практика, това са заглавията, на които кликате, когато избирате даден резултат от търсенето си в Google.
Разширението Yoast например генерира автоматично мета заглавие, което съответства на посоченото от Вас заглавие H1. И все пак - Вие можете да преработите H1 така, че да включва важни за потребителите Ви ключови думи, които не фигурират в заглавието на страницата. Това е отлична възможност, когато искате да добавите специфични думи за локация или потребителско намерение.
Създаването на мета заглавия следва да бъде пряко обвързано с ключовите думи, които сте избрали да класирате за в бъдеще. В този ред на мисли - всяко едно усилие не е нищо повече от “стрелба в тъмното”, ако зад него не стои правилно разработена SEO стратегия за ключови думи.
Мета описанията, от своя страна, не влияят пряко върху класирането Ви, но все пак продължават да го правят косвено. Тяхната атрактивност може да подобри показателите на CTR (честотата на кликване върху страницата).
Стандартната им дължина е около 160 знака, в които трябва да вместите възможно най-силното послание за добавена стойност, което да накара потребителя да влезе в страницата Ви. Мета описанията се добавят в същата секция, в която се обработват заглавните тагове.
Вътрешните линкове помагат за изграждането на тематична взаимосвързаност между отделните страници на сайта. Те стимулират правилното разпределение на авторитетността, създадена от външните линкове и разбира се, помагат на потребителите да сърфират в сайта и да прекарват повече време в различните му секции.
Вътрешните линкове в текста на страницата могат да водят към страници, категории, продукти или блог статии. За да добавите вътрешен линк, достатъчно е да маркирате желания текст и да натиснете бутона “Връзка” от лентата с инструменти. В отворения прозорец можете да поставите вече копиран URL адрес или да започнете търсене на отделни страници в рамките на сайта.
Използването на визуални материали може да повиши многократно потребителското удовлетворение на сайта. За да бъдат обаче изображенията полезни и за SEO, те трябва да отговарят на определени условия. Първото и най-важно е оптимизираният размер, който да не забавя зареждането на страницата.
Следващото важно условие за оптимизация на изображенията е поставянето на така наречените Alt тагове. Alt тагът представлява ни повече, ни по-малко от описание на това, което картинката изобразява. Чрез този инструмент търсачките “виждат” изображенията и ги вписват в общия контекст на съдържанието.
Нещо повече - Alt таговете са текст, който помага на незрящите хора да се ориентират в изображенията на сайта Ви, докато използват специализирани програми за екранно четене.
Ето защо трябва да се уверите, че Alt таговете описват по възможно най-ясен начин изображението, което сте използвали. Бъдете описателни, използвайте прилагателни имена и не забравяйте да въведете ръчни и персонализирани Alt тагове за всяко отделно изображение на сайта.
Стриктното следване на стъпките от по-горните параграфи ще Ви помогне да овладеете основите на SEO за WordPress бързо и лесно. Прилагайте ги неотменно и гледайте на тях като на задължителни фази от създаването на всяка отделна публикация - така ще повишите шансовете си за добро органично класиране, без дори да полагате твърде големи усилия.
Те обаче рядко са достатъчни, за да Ви спечелят позициите, които си представяте в идеалния си сценарий. За да изстреляте представянето на сайта си на следващото ниво, можете да опитате да последвате колкото може повече от долуизброените съвети:
Оптимизирането на изображенията е от изключителна важност за скоростта на сайта, за клиентското изживяване в него и за доброто класиране на сайта в онлайн търсачките.
Забележете - огромна грешка е да избягвате визуалните материали, за да не “утежнявате” страницата. Напротив - използването на картинки, снимки, инфографики и видеа е абсолютно задължително за всеки бранд, който се бори за потребителско внимание към днешна дата. В този ред на мисли - използвайте визуални материали, но задължително ги оптимизирайте.
Оптимизацията представлява промяна в размера, резолюцията и пропорциите на изображението, така че то да бъде както естетически перфектно, така и подходящо за нуждите на уеб пространството.
Най-добрата новина? Разширението Smush например може да оптимизира цялата ви медийна галерия бързо, лесно и автоматизирано. Достатъчно е да го инсталирате и да се насладите на резултата.
Както вече споменахме по-горе, скоростта на сайта е изключително важен фактор за потребителите, а следователно - и за доброто класиране на сайта.
Разбира се, скоростта на сайта може да бъде подобрена или влошена от десетки фактори, сред които неоптимизирани изображения, липса на актуализации, грешки в кода, тромава архитектура и т.н.
И все пак - има една универсална стъпка, която е лесно приложима и доста ефективна в моментите, в които искате да подобрите скоростта на технически изрядния сайт. Това е инсталирането на разширение, което да кешира Вашите страници и публикации като статични файлове.
Това означава, че статичните файлове се сервират наготово, без нужда от повторно динамично зареждане всеки следващ път - просто и гениално решение, което има потенциала да внесе позитивната промяна, която търсите.
Най-широко препоръчваните разширения за каширане, използвани за WordPress, са например WP Rocket, W3 Total Cache,WP Super Cache или LiteSpeed Cachе.
Доброто категоризиране на сайта помага на потребителите да сърфират в него бързо и интуитивно. За целта се използват както основните категорийни страници, така и допълнителни тясно специализирани тагове, които да групират съдържанието.
Така наречените тагове са създадени, за да организират съръджанието в малки, тясно специфични теми. Те рядко имат значение за потребителите, които все още не са влезли в самия сайт. Ето защо индексирането им не носи качествен трафик и е на практика излишно.
Същото важи и за други части на WordPress сайта - медийни страници, архиви, логин форми, и т.н.
Този вид страници могат да преминат в режим “noindex” и да бъдат изключени от потенциално класиране. “Noindex” таговете могат да се поставят директно през разширението Yoast.
Пътят до опцията е SEO > Search Appearance > Taxonomies, където можете да въведете ръчно предпочитанията си.
Schema е семантичен речник от тагове (или микроданни), които можете да добавите към вашия HTML, за да подобрите начина, по който търсачките разчитат и рефлектират вашата страница в резултатите от потребителското търсене.
Този инструмент може да Ви помогне да повишите резултатността от SEO като добави контекст към съдържанието и данните на сайта.
Както всеки добър SEO туул, Schema действа едновременно в две основни направления: подобряване на клиентското изживяване и подобряване на “четимостта” на сайта за Google. По този начин можете да постигнете не само по-добро класиране, а и по-висока посещаемост на сайта в контекста на основните конкуренти в челните места по определено търсене.
Yoast ще Ви бъде от полза и тук, тъй като разширението изгражда структурирани данни за всяка публикация или страница в сайта. И все пак - когато искате да маркирате конкретни блокове, можете да изберете опцията “Yoast Structured Data Block”.
SEO е дълъг и сложен процес, независимо дали става въпрос за WordPress, или за друга система за менажиране на съдържание. Изброените по-горе стъпки са важна основа, но все пак остават само “върха на айсберга”.
В по-нататъшните фази от SEO процеса Вие ще преминете през създаване на специализирано съдържание, линк билдинг, многопластови on-page подобрения и работа върху цялостния публичен имидж на бранда.
Екипът на theSEO е насреща, както за индивидуални консултации, така и за изготвяне и прилагане в действие на персонализирана SEO стратегия за Вашия WordPress сайт. Защото имаме знанията, опитът, желанието и мотивацията да бъдем Вашата дясна ръка по пътя към интелигентното бизнес развитие в динамичната онлайн среда.
TheSEO е компания, която препоръчваме както за локални, така и за международни проекти в сферата на SEO услугите. В резултат на съвместната ни работата по различните пазари, на които Credissimo оперира, можем да потвърдим отличното качество на услугите им, които напълно отговарят и дори надминават очакванията ни за висок професионализъм и експертиза!
Иван Костов
Работата ни с екипа на TheSEO може да се опише с една дума - перфектна. Всичко работи в синхрон и всяко мое запитване получава внимание! Всички наши съвместни проекти са били успешни и изпълнени в срок. Специално за екипа, с който работим заедно вече 2 години, мога да кажа, че са страхотни. Достъпни са по всяко време и са отворени за всякакви нови предложения, дори това да означава, че трябва да научат куп нови неща, за да можем заедно да осъществим конкретната цел!
Петър Пламенов
Работя с TheSEO от близо 5 години. Това, което ми харесва в работата ми с тях, е че екипът работи бързо, качествено и професионално.Имаме си пълно доверие в това, което правим!
Гълъбин Парушев
Професионален екип, който успешно постигна изключително добри позиции на сайтовете ни в мрежата. Гъвкавост и индивидуален подход! Приятелско отношение и атмосфера, подпомагащи лесната комуникация с екипа, което от своя страна успява да доведе до желаните резултати!
Мила Кюркчиева
Рекламна агенция Impressions работи съвместно повече от две години с theSEO. За нас, като агенция е изключително важно клиентите ни да бъдат доволни и точно поради тази причина винаги избираме theSEO. Изключително бързи, точни и креативни млади хора! Поздравления! Радваме се, че работим заедно!
Николет Колева
Бърза и лесна комуникация с екипа. Точно определяне на конкретни цели и бързо достигане на резултатите. Прозрачност в отчитането и анализ на постигнатите позиции
Магдалина Гюрова
Клиентски Резултати
Нашите клиенти увеличават присъствието си в търсачките с над 78%