3 идеи за креативен линк билдинг

10.04.2015

Автор: Красимир Димитров

Колкото и да се спекулира с намаляването на значението на линковете, като фактор за позиционирането на Вашия сайт, можем да кажем, че те все още си остават най-важният фактор в алгоритъма на Googlе.

В тази статия ще Ви предложим 3 креативни линк билдинг идеи, които конкурентите Ви може би не използват.

1. Линкове от сайтове на университети

Вероятно Ви се струва невероятно трудна задача да вземете линк от сайта на някой университет.

Като цяло сте прави, но ще Ви запознаем с един малък трик.

Почти всеки университет в България си има свой собствен кариерен център, където собствениците на фирми публикуват обяви за работа или стаж.

Това, което се иска от Вас е да си направите профил на работодател и да го попълните прилежно.

Най-вероятно ще имате възможност да поставите линк към сайта си още на ниво профил. След като вече сте попълнили профила си, публикувайте обявата си и сложете един линк към Вашия сайт.

Важно е профилът и обявата Ви да са попълнени подробно, с изчерпателна информация за Вас и бизнеса Ви.

Имайте предвид, че един линк е по-силен, когато около него има повече текст, така че не подценявайте попълването на информацията.

В никакъв случай, не Ви подтикваме да публикувате фалшиви обяви за работа, но в случай, че търсите нови попълнения за фирмата си – използвайте момента, за да вземете няколко качествени линка от университетските сайтове.

Добре е да набележите университети, които са във Вашата сфера на дейност.

Например, ако бизнесът Ви е в туристическия бранш, фокусирайте се върху университети и колежи, които предлагат специалност „Туризъм”.

 

2. Напишете препоръка и вземете линк

Случвало ли Ви се е наскоро да поръчате стока или услуга? Вероятно го правите редовно.

Разгледайте сайтовете на доставчиците си и вижте дали нямат страница с препоръки, където техните доволни клиенти ги препоръчват.

В повечето случаи, до всяка препоръка има линк към сайта на доволния клиент.

Това са едни от най-лесните линкове, а в същото време са доста ценни, защото спамерите трудно биха могли да приложат тази техника.

Напишете статия на доставчиците си и има кажете, че сте доволни от работата им и искате да им оставите препоръка.

Най-вероятно на страницата с препоръките, освен линк, ще можете да включите още: името на Вашата компания и снимка или лого, което е допълнителен плюс за Вас.

3. Линкове от Уикипедия

Въпреки че линковете са nofollow, Уикипедия си остава източник, на който не само Google, но и самите потребители безрезервно вярват.

В интернет сме попадали на статии, които дават съвети как да търсите мъртви линкове, които да замените с Ваши, но ние Ви препоръчваме да не правите това, а да се опитате да допринесете за развитието на проекта Уикипедия.

Потърсете вече създадени страници, които са възможно най-близки до тематиката на Вашия бизнес.

Прочете статията и помислете как можете да обогатите информацията в нея.

Почти сигурно е, че ще има какво още да добавите, защото всички статии в Уикипедия са писани от любители доброволци.

Създайте един абзац от качествена и полезна информация, в духа на статията и като източник посочете линк към Вашия сайт.

Източниците се посочват под самата статия. В случай, че не намирате подходяща статия, можете да създадете нова, която Вие да напишете.

До няколко дни, някой от редакторите на Уикипедия ще прегледа създадения от Вас материал и ще го остави заедно с линка, при положение, че информацията от Вас е ценна и полезна за читателите.

Ние от theseo.bg можем да направим това за Вас.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn