Off-page серии: Критерии за силен линк

02.12.2014

 

Една от основните грешки, която наблюдаваме често, когато изпълняваме анализ на конкуренцията за нашите клиенти, са многобройните входящи линкове без никаква стойност.

Много оптимизатори за търсачки следват думите на Мечо Пух – „Колкото повече, толкова повече“, но това определено не е подходящ подход за Вашата link building кампания.

В тази статия ще изброим основните параметри, които правят един линк силен и качествен.

    1. Първият и най-важен критерий е входящият линк да бъде от тематичен сайт. Търсачките като Google имат за цел да предоставят най-точната информация на своите потребители и с помощта на линковете те разбират повече за съдържанието на сайта Ви и как то се свързва с останалите страници от уеб пространството.

 

    1. На второ място идва репутацията на сайта, от който идва линка. Тук често цитиран параметър е PageRank-ът, но има и други фактори като трафик, Domain Authority и присъствие в социалните мрежи, които също имат значение.

 

    1. Много хора пропускат този факт, но е важно входящите линкове да Ви носят посетители, защото това показва на Google, че линкът към Вашия уеб сайт предизвиква интерес у потребителите.

 

    1. Вариация на заглавието на линка – преди беше важно да използвате целевата си ключова дума, когато създавате линкове, но в момента това може да Ви докара проблеми. Когато създавате линкове е важно да използвате микс от синоними, общи думи (например. „линк тук“ , „този сайт“, „тази страница“, „още информация“ и т.н.) и също така да използвате и самият URL адрес като заглавие на линка. Брандовите линкове също се възприемат като качествени в повечето случаи.

 

    1. Друго условие за качествен входящ линк е той да бъде обграден със съдържание. Това е донякъде свързано с първия критерий, защото ако линкът Ви е поставен в съдържание близко до Вашето, то това подсилва тематичността му.

 

    1. В случай че линкът е поставен близо до линкове към други авторитетни сайтове от Вашата ниша, това също ще подсили тежестта му.

 

    1. Линкове от различни типове уеб сайтове играят голяма роля в класирането след въвеждането на Penguin обновлението. 10 линка от 10 различни типа сайтове имат по-голяма тежест отколкото 100 линка от 3 различни вида сайтове.

 

    1. Линковете не трябва да са реципрочни – преди беше много популярна практика за размяна на линкове и това беше един от основните методи за оптимизация, Google бързо откриха тази грешка и вече не дава голяма тежест на реципрочните линкове.

 

  1. Малък брой изходящи линкове на страницата, където Вашият линк е поставен. Това е логично, защото тежестта на линка се измерва в количество и ако това количество е разделено между 10 други сайта, то Вие ще получите по-малко.

 

Тези 9 различни критерия могат да бъдат резюмирани само с един – качествените линкове са трудни за получаване. Ако някой Ви предлага 100 линка за $5, бъдете сигурни, че няма да получите линкове, които да спазят тези критерии.

Ние от theSEO предлагаме изграждане на качествени линкове и гарантираме, че те покриват 100% от горепосочените изисквания.