SSL сертификатите и тяхното отношение със SEO

09.10.2014

Автор: Красимир Димитров

 

Как SSL сертификатът може да подобри класирането Ви и с какво трябва да внимавате в случай на миграция?

 

Напоследък основният акцент в IT пространството е сигурността на сегашните системи и как големите (и малките) компании трябва да взимат мерки за засилването им.

От Google обявиха, че ще подпомагат класирането на сайтовете, които използват SSL сертификат за сигурност, с цел засилване на цялостната сигурност в мрежата.

От Google не са публикували технически детайли, за това как по-точно ще бъде SSL сертификатът фактор в класирането, но за момента са споделили следните препоръки в случай, че собствениците на сайтове решат да преминат от HTTP към HTTPS протокол:

 

  • Изберете подходящия сертификат за вашите нужди. Повече информация за видовете SSL сертификати можете да намерите на следния адрес.
  • Използвайте 2048-битово криптиране.
  • Не блокирайте HTTPS сайта от robots.txt.
  • Не използвайте “noindex” мета атрибута често.
  • Променете адреса на сайта си в Google Webmaster Tools.

 

Въпреки, че тези стъпки поставят основата за това какво трябва да се направи в случай на миграция от HTTP към HTTPS протокол, има и други доста по-важни SEO фактори, които трябва да имате предвид.

 

  • Първата грешка, която можете да допуснете при промяната е да не пренасочите 301 линковете от HTTP към HTTPS версията, което може да спре предаването на линк тежеста и да нарани класирането Ви.
  • Ако сайтът Ви е добре оптимизиран, то Вие със сигурност ще имате добра вътрешна линк структура. Но не забравяйте да подмените всички линкове, защото това може да забави скоростта на посетителите Ви (влк. Google Bot) , а това от своя страна може да се отрази негативно на сайта Ви.
  • Трети проблем са canonical линковете, където също ще трябва да подмените HTTP линковете с HTTPS .
  • Друга важна стъпка е да конфигурирате .htaccess файла правилно така, че сайтът Ви да бъде достъпен само на HTTPS версията, защото рискувате да имате две еднакви копия на едни и същи страници, което ще доведе до наказание за копирано съдържание.

 

От Google се очаква да публикуват допълнителна информация относно тази промяна в алгоритъма и ние Ви съсветваме да не прибързвате с миграцията към HTTPS.

Също така не забравяйте, че има и други фактори, които също са от значение за класирането в Google и че инвестицията в SSL сертификат може да не е рентабилна за всеки сайт.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn