5 фундаментални цели, които да си поставяме преди стартиране на SEO кампания

02.10.2019

Автор: Красимир Димитров

Планирането в началото на SEO кампания е ключово за ефективното протичане на цялата кампания.

SEO оптимизацията определено е такъв тип стратегия, която е успешна благодарение на правилно планиране.

Ако първите ти цели са грешни, е възможно да загубите време и енергия в преследване на резултати, които нито са ви полезни, нито ще ви върнат обратно вложените ресурси.

Ако искате да започнете правилно вашата кампания, имате нужда от няколко основополагащи цели, за да сте сигурни, че тръгвате в правилна посока. Ето и списък с 5 такива цели:

1. Избор на Аудитория

Изборът на аудитория не трябва да ви звучи никак лесен. Още повече, ако досега нямате идея към кого е насочен вашият бранд. Вероятно обаче вие имате идея как изглежда профилът на вашите потенциални потребители, готови да закупят продукта, който им предлагате.

Но тук си говорим за търсачки и факторите, които се взимат под внимание за по-различни. Например, има ли сегмент във вашата аудитория, които е по-склонен да използва търсачките от друг. Имате ли голям конкурент, който има монопол над конкретен сегмент от аудиторята ви.

Не планирайте само с мисълта за демографските фактори – възраст, пол, образование, националност и т.н. Разширете обхвата като се фокусирате върхи нагласите и настроенията на вашите потребители. На коя фаза от процеса на покупка се намират.

Какви очаквания ще имат, когато използват търсачките. Оформете тези цели внимателно, като имате предвид, че вероятно те ще определят развитието на остатъка от стратегията ви.

2. Конкретна ниша

Следващата стъпка ще е да се спрете на конкретна ниша. Това е от изключителна важност като се има предвид, че SEO е високо конкурентна стратегия. A и ще става все по-конкурентна с времето.

Възможно е с достатъчно пари, време и ресурси да се позиционирате в “основните” пространства сред резултатите на търсачките, но не забравяйте, че големи корпорации и организации са се борили за тези позиции с години.

Вместо това може да сте хитри в подхода си и да потърсите ниша – високо специализирана област с по-малка популярност и конкуренция в дадения момент. Проучете внимателно и сравнявайте своя бизнес с този на конкуренцията. Защо сте уникални? Какво можете да предложите на вашата аудитория, което никой друг не може?

Това в общи линии се свежда до предлагане на нещо уникално на аудиторията, таргетиране на уникален потребителски сегмент или предлагане на уникално съдържание. Но каквато и да е вашата тайна подправка, тя трябва да ви позиционира винаги една крачка пред конкурентите.

3. Ключови думи

Ключовите думи са много важна (въпреки, че често биват грешно дефинирани) част от SEO оптимизацията.

Както в миналото, така и днес те са изключително съществена част от успеха на всяка SEO кампания, макар и използвани по по-различен начин от преди.

След пускането на семантичния алгоритъм „Google Колибри“ (пуснат е 2013г.) много неща се променят и фокусът се измества повече към значението на търсенето. Трябва да знаете, че ключовите думи и съдържанието, които поставите в началото, ще диктуват мощта на крайните ви резултати.

Трябва да откриете баланса между ключови думи с висок обем на търсене и ключови думи с ниска популярност, но в същото време трябва да изберете думи, които се вписват във вашата ниша и са релевантни за таргет аудиторията ви.

Да, по-лесно е да го напишеш, отколкото да го изпълниш.

Направете изчерпателно проучване и си осигурете опции като направите по-широка селекция.

4. Трафик

След като вече сте палнирали аудиторията, нишата и правилните ключови думи, вече трябва да имате по-ясна идея за вашата цялостна стратегия.

Моментът е на ваша страна, но трябва да сте внимателни да го задържите – с какъв интензитет да екзекутирате вашата SEO кампания.

Например: може да знаете какъв тип съдържание искате да покажете или кои линкове да оптимизирате, но в какво количество ще ги предоставите? Колко пари ще инвестирате? Основната ви грижа тук е общият органичен трафик. Колко бързо можете да достигнете до целевите цифри?

Ако разберете влиянието на тези фактори в същността им, това ще ви осигури по-бързо необходимите ресурси и ще можете да зададете базова мярка за измерване на успеха на вашата SEO кампания.

5. Коефициент на успеваемост*

Коефициентът на успевамост не е техническа част от SEO стратегията ви. Оптимизирането на тази метрика за вашия сайт няма да има пряко позитивно влияние върху позицията ви в търсачките. Но коефициентът на успеваемост е своеобразен измерител на евентуалните ви приходи от SEO кампания.

Да кажем, че имате 5000 посетители от органично търсене на месец, но не успявате да монетизирате нито един от тях – тогава ресурсите, които сте вложили в кампанията ще са напразни.

Хубаво е този компонент да се счита за фундаментален за всяка една SEO кампания. Мислете какво е необходимо да увеличите коефициента на действителните купувачи от потенциалните такива. Ефективен подход за случая са “A/B” тестове. Кои от тях са най-подходящи за успеха на вашата кампания?

Не е лесно да облечеш в цифри тези основни таргет метрики още в самото начало. Определено по-лесно е направо да пристъпиш към стратегията и тактики с бързо проучване на пазара, но винаги имаш и елемент на догатване.

Въпреки, че е препоръчително да определяте тези основни цели в началото на SEO кампанията, съществува и момент на гъвкавост. Ако забележите, че една от целите не постига резултатите, които сте си поставили или надценавяате/подценявате способността си да ги постигнете, можете да ги преосмислите в последствие.

Не става върпос за фиксиране на определн курс на действие, а по-скоро за поставяне на основи и рамки на вашия растеж.

*Коефициент на успеваемост = Conversion Rate. Термин от английски език.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn