Гост блогването – как да го използваме правилно?

06.04.2015

През месец октомври, 2012-та година, Мат Кътс обяви публично гледната точка на Google относно гост блогването

Решихме да напишем тази статия, защото повечето хора продължават да интерпретират грешно думите на Мат Кътс, като си мислят, че гост блогването е безвъзвратно умряло.

>Всъщност, Google изобщо не е против гост блогването, а е против начинът, по който то се прави.

Изкушени от лесната възможност да вземат тематичен линк, много хора се възползваха от гост блогването и меко казано прекалиха.
  • Не аутсорсвайте статиите. Или поне не ги аутсорсвайте до писатели, които не биха се справили по-добре от Вас в писането им. Ако статиите са за англоезичната аудитория- никога не възлагайте поръчката на писатели, чиито първи език не е английският. Имайте в предвид, че много от жителите на Индия и Пакистан претендират, че знаят английски, но техните текстове в никакъв случай не са подходящи за читатели от САЩ, Австралия или Великобритания.
  • Не го правете само, заради линка. Ако се фокусирате върху бройката линкове, а не върху идеята да предложите качествено съдържание на читателите си, качеството започва да куца. Абстрахирайте се от мисълта за линк.
  • Не спинвайте статии. Ако имате една уникална статия, не се опитвайте да направите няколко от нея, защото алгоритъмът на Google е достатъчно умен, за да различи спиннатото съдържание.

 

Как да бъдем успешни в гост блогването?

  • Най-добрият начин да участвате като гост блогър е като дадете интервю от Ваше име. Ако сте експерт в областта си и сте натрупали солидно количество знания през годините, сигурно ще можете да отговорите на въпроси, които много хора си задават. По този начин Вие сте полезен за тях и в очите им се издигате като авторитет и експерт в областта си. Давайки интервю не значи, че трябва да пренебрегнете сайта си. Винаги можете да го споменете някъде в интервюто или да помолите собственикът на блога да сложи връзки към сайта Ви и социалните Ви профили, още в представянето за Вас.
  • Бъдете претенциозни в избора си. Не залагайте на количеството, а на качеството. По-добре да хвърлите всичките си усилия, за да получите изява в блог с хиляди посещения на ден, отколкото да се скъсате от писане за слаби блогове, които никой не посещава. Можете да използвате различни инструменти, за да се ориентирате какъв е приблизителния трафик на един сайт.
  • Трябват Ви само тематични блогове. Няма голям смисъл да публикувате статии или да давате интервю за туристически блог, при положение, че бизнесът Ви е в сферата на почистването. В страни като България, качествените тематични блогове не са много, така че няма да Ви е нужно много време, за да ги намерите.
  • Добра идея е да се опитате да установите някаква връзка със собственикът на блога, преди да го контактнете. Коментирайте публикациите му, като споделяте мнението си. Опитвайте се да завържете разговор. След време, когато го попитате дали не приема гост статии, познайте кой ще има предимство: човекът с непознатия имейл, който никога не е виждал или Вие,  който сте говорили с него под всяка негова статия.