Негативно SEO и как да имунизирате сайта си

15.10.2014

Автор: Красимир Димитров

 

От Google многократно излизат с твърдения, че нещо като негативно SEO не съществува и че обикновено собствениците на сайтове са виновни за наказанията, които получават.

Дали това е истина или не, не можем да кажем със сигурност, но фактът, че в различни “black hat” форуми се предлагат такива услуги, ни кара да се замислим какво може да направим, за да се предпазим от такива подобни услуги.

 Обърнете внимание на сигурността на сайта ви

Най-опасната и може би най-лесно предотвратимата SEO атака е тази, която тръгва от Вашия собствен уебсайт.

Един пробив в сигурността Ви може да доведе до нежелателни линкове към сайтове със съмнителна репутация.

Освен, че може да се отрази негативно на класирането Ви, един пробив в сигурността на сайта Ви може да има и други много по-сериозни последствия, например загуба на лични данни на клиенти или подмяна на Вашите рекламни банери с чужди.

Създайте си репутация в социалните мрежи

Създаването и поддържането на профили в социалните мрежи ще се отрази много благоприятно на „позитивното” Ви SEO, защото в очите на търсачките Вашият сайт ще изглежда доста по-поддържан, тъй като развитието на тези профили отнема време.

Отделно в случай на успешна атака, сайтът Ви може да бъде деиндексиран, но с различните профили в социалните мрежи, ще успеете да запазите част от онлайн присъствието си.

Също така, в случай на DDoS атака или проникване в сайта Ви, ще можете да уведомите редовните си посетители, че има временен проблем със сайта Ви и че той ще бъде скоро на линия.

Използвайте Google Авторство

Въпреки че Google преманахна основното поощрение за това да използвате Авторство, а именно показването на Ваша снимка в резултатите от търсенията, те все още са запазили алгоритъма, който свързва Google+ профилът Ви със съдържанието, което публикувате. Както беше променен, сега google+ не оказва това

Това няма да има директен ефект над негативното SEO, но определено е добър начин да покажете на Google, че зад този сайт седи легитимен човек, а ефектът определено би бил още по-добър ако имате активен профил в Google+.

Абонирайте се за Google Webmaster Tool сигнали

Първата стъпка за това е да включите Google Webmaster Tools email известия, а след това изберете да ви уведомяват за всякакви проблеми, които намерят по сайта Ви.

Това може да не Ви помогне в случай на спам атаки, но е изключително полезно ако сайта Ви бъде заразен със някакъв вирус или съдържа линкове към подобни сайтове.

Също така, от Google ще Ви уведомят ако имате проблеми със сигурността, например ако не сте инсталирали последната версия в случай, че ползвате CMS.

Наблюдавайте беклинковете си

Може би едно най-важните неща в предпазването от негативно SEO е това да наблюдавате какво се случва извън сайта Ви, защото там обикновено стават нещата, които не можете да контролирате.

Има много услуги на пазара за следене на беклинковете – Open Site Explorer, Ahrefs, Majestic, Link Research Tools и дори Google Webmaster Tools.

Някои от тях са безплатни, но определено платените са тези, които си заслужават вниманието.

Обикновено нискокачествените линкове се намират в сайтове, които повечето от безплатните варианти не обхождат често и минава време преди такива линкове да се отчетат в профила Ви.

Освен изредните отгоре услуги, има и такива(MonitorBacklinks.com и CognitiveSEO.com), които Ви пращат отчет с новосъздадените линкове към сайта Ви през определен интервал.

Ако се колебаете дали да инвестирате пари в подобна услуга за следене на линкове, бъдете сигурни, че това ще бъдат добре похарчени пари, защото няма по какъв друг начин да разберете, че срещу Вас има таргетирана спам атака.

Също така е полезно да следите и скоростта на сайта си.

Има много сайтове, които правят такива проверки, но Pingdom.com е безплатна услуга, която ще Ви извести в случай, че имате някакъв проблем.

Премахвайте нежеланите/съмнителните беклинкове с Google Disavow инструмента

След като сте намерили спам линкове насочени към Вашия сайт, идва моментът, в който трябва да ги неутрализирате.

Това може да го направите с Google Diasvow Tool, но бъдете внимателни да не премахнете и висококачествените линкове.

Също така се старайте да премахвате лошите линкове възможно най-скоро, за да не се натрупват тъй като при тях, за да има ефект, трябва да има голямо количество. Можете също така и да докладвате сайтове, които линкват към Вашия сайт чрез Google Spam Form.

Това е доста неизвестна функция, но често докладите пратени чрез тази форма се разглеждат от човешки модератори, които могат да идентифицират нежеланата атака към сайта Ви и да Ви помогнат.

Създайте нови органични линкове и добавете съдържание

Ако забележите, че към сайта Ви има целенасочена атака, включваща нискокачествени линкове, може да се опитате да неутрализирате ефекта им като отвърнете на удара с умерено количество линкове и ново уникално съдържание.

Дори това да не помогне за предотвратяването на атаката, то определено ще Ви е от ползва, когато се върнете с нови сили.

Каквото и да твърдят от Google, негативното SEO е нещо доста реално и докато продължават да използват негативни фактори в подреждането на сайтове ще има хора, които ще се възползват от такива нечестни тактики.

С подходящите инструменти и с навременно взети мерки, не трябва да се притеснявате от негативното SEO.

Ако не сте сигурни в уменията си, най-добре е да наемете експерт, иначе рискуавате да получите наказание от Google, а предовратяването на проблем в самото му начало винаги е по-лесно, отколко когато вече проблема е факт.

Може да разгледате блог секцията ни за още полезни съвети.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn