Основи на On-Page SEO: Структура на Заглавия

18.11.2014

Автор: Красимир Димитров

Една от най-важните стъпки в on-page оптимизацията на даден сайт е правилното структуриране на заглавията.

Много хора не се замислят за значението на този процес и заради това допускат грешки, които могат да имат негативно влияние върху класирането в Google.

Заглавията са основен начин, по който роботите (например Googlebot) разбират тематиката и структурата на съдържанието в дадена страница. В тази статия ще изредим няколко добри практики за отделните елементи от заглавията на Вашия сайт.

<title>

Този таг дава основна информация на търсачките и потребителите за тематиката на страницата от сайта Ви.

Текстът тук ще се показва като заглавие на страницата в резултатите на търсачките и уеб browser-ите. Добре е да сложите целевата ключова дума възможно най-близко до началото за максимален SEO ефект.

Също така помислете за това какво заглавие би привлякло най-много потребители.

В миналото лимитът наложен от Google беше 70 символа, но в момента този лимит се променя динамично в зависимост от това колко място заема заглавието след визуализация.

Трябва да бъдете внимателни с това колко голямо е заглавието, защото ако надвишава лимита, то ще бъде съкратено автоматично.

Нашата препоръка е да не надвишавате 55 символа и да не използвате никакви специални символи с изключение на тире „-” или права черта „|”, за да разделяте тематиката от бранда си по този шаблон:

Тема на страницата | Бранд

Съобразяването с мобилните устройства е от съществено значение, тъй като все повече хора използват смартфони за достъп до интернет. Уверете се, че заглавието е четливо и на малки екрани.

Препоръчваме ви да прочетете статията „Как се пише мета заглавие„, за да разберете процеса по писане в детайли.

<h1>

<h1> също като <title> тага трябва да съдържа обща информация за Вашия сайт.

От изключителна важност е да използвате само един <h1> на страница, тъй като роботите предават най-много важност на него.

Визуално това заглавие трябва да е разположено в горната част на страницата и е препоръчително да бъде близко до отварящия <body> таг в програмния код.

Използването на емоционално заредени думи или фрази насърчаващи действие може да увеличи кликваемостта на вашите заглавия.

<p>, <h3>, <h4>и <h5>

Това са второстепенни заглавия, които не е задължително да използвате, защото те нямат тежест в класирането в Google.

Въпреки това е добра практика да се използват, а спазването на добрите практики винаги се възприема като позитивен сигнал от Google.

С тяхна помощ Вашето съдържание ще бъде структурирано по-добре.

Можете да използвате колкото искате p, h3, h4 и h5 таговете, като единственото нещо, за което трябва да внимавате е поредността т.е. след <p> следва <h3>, а не <h4>.

Включването на семантично свързани ключови думи във вашите подзаглавия може да помогне на Google да разбере по-добре контекста и тематиката на вашето съдържание.

Заглавията на Вашия уеб сайт имат значение за класирането Ви и поради тази причина от Google ги споменават в техните препоръки за сайтове за начинаещи.

Не забравяйте да проверявате заглавията си за съответствие с най-новите SEO тенденции и алгоритмични промени на Google, които могат да повлияят на тяхната ефективност.

Ако имате съмнения за това дали Вашите заглавия са структурирани правилно, поискайте безплатен анализ на сайт и ние от theSEO ще Ви помогнем.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn