Google инструменти за SEO Анализ

06.11.2014

Автор: Красимир Димитров

Наемането на добра фирма за оптимизация за търсачки може да бъде финансово натоварващ процес за нови сайтове и малки бизнеси, а самостоятелното оптимизиране изисква инвестиции в различни SEO инструменти.

В тази поредица от статии ще изброим няколко безплатни SEO инструмента, които ще Ви помогнат за една по-успешна кампания за оптимизация.

 

Google Analytics е безплатен пакет, който ще Ви помогне да следите всеки един параметър по Вашия сайт.

От Google са публикували подробно обяснение за това как да инсталирате Google Analytics във Вашия сайт, а това е кратък списък с най-основните неща, които можете да проследявате:

тази поредица от статии ще изброим няколко безплатни SEO инструмента, които ще Ви помогнат за една по-успешна кампания за оптимизация.

  • Брой посетители и показвания на всяка една отделна страница. С помощта на това можете да видите дали различните страници се представят спрямо очакванията Ви и кой тип съдържание е популярен сред посетителите Ви.

 

  • Bounce rate или колко процента от посетителите Ви напускат сайта след първата видяна страница. С помощта на този параметър можете да видите дали посетителите Ви се интересуват от дадено съдържание и кои страници ги отблъскват.

 

  • Източниците на трафик са най-важният параметър за една SEO кампания. Анализирайки тази информация, ще можете да разберете кои ключови думи Ви докарват посетители, кои страници се класират добре в търсачките, колко директни посетители имате и от кои други сайтове получавате посетители. За да получите по-подробна информация за ключовите думи, трябва също така да добавите сайта си в Google Webmaster Tools, тъй като от 2012 година насам Google криптира търсенията с цел защитаване на идентичността на потребителите си.

 

  • Поставяне на цели – с помощта на Google Analytics, Вие можете да поставяте различни цели (goals) в сайта си. Например регистрация, изпращане на запитване или направена продажба. Използвайки информацията за реализираните цели и информацията за източниците на трафик, можете да разберете върху кой източник трябва да насочите вниманието си.

 

  • Click path или по какъв начин посетителите се придвижват във Вашия сайт. Тази информация може да Ви е от помощ, за да разберете доколко user-friendly е обликът на сайта Ви. Например ако забележите, че посетителите Ви се лутат в различни страници от сайта Ви, докато стигнат целта си, това може да Ви подскаже, че имате проблеми с навигацията в него.

 

  • Демографската информация е изключително важна за Вашия сайт и по този начин можете да разберете дали целите правилната възрастова група или пол.

 

Това е една малка част от функциите, които Google Analytics предлага.

Подробна информация за настройването на отделните функции, можете да намерите в помощния център на Google Analytics.

А ако се чудите как да интерпретирате  дадена информация, не се колебайте да напишете коментар под тази публикация и ние Ви помогнем.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn