Наемането на добра фирма за оптимизация за търсачки може да бъде финансово натоварващ процес за нови сайтове и малки бизнеси, а самостоятелното оптимизиране изисква инвестиции в различни SEO инструменти.
В тази поредица от статии ще изброим няколко безплатни SEO инструмента, които ще Ви помогнат за една по-успешна кампания за оптимизация.
Google Analytics е безплатен пакет, който ще Ви помогне да следите всеки един параметър по Вашия сайт.
тази поредица от статии ще изброим няколко безплатни SEO инструмента, които ще Ви помогнат за една по-успешна кампания за оптимизация.
- Брой посетители и показвания на всяка една отделна страница. С помощта на това можете да видите дали различните страници се представят спрямо очакванията Ви и кой тип съдържание е популярен сред посетителите Ви.
- Bounce rate или колко процента от посетителите Ви напускат сайта след първата видяна страница. С помощта на този параметър можете да видите дали посетителите Ви се интересуват от дадено съдържание и кои страници ги отблъскват.
- Източниците на трафик са най-важният параметър за една SEO кампания. Анализирайки тази информация, ще можете да разберете кои ключови думи Ви докарват посетители, кои страници се класират добре в търсачките, колко директни посетители имате и от кои други сайтове получавате посетители. За да получите по-подробна информация за ключовите думи, трябва също така да добавите сайта си в Google Webmaster Tools, тъй като от 2012 година насам Google криптира търсенията с цел защитаване на идентичността на потребителите си.
- Поставяне на цели – с помощта на Google Analytics, Вие можете да поставяте различни цели (goals) в сайта си. Например регистрация, изпращане на запитване или направена продажба. Използвайки информацията за реализираните цели и информацията за източниците на трафик, можете да разберете върху кой източник трябва да насочите вниманието си.
- Click path или по какъв начин посетителите се придвижват във Вашия сайт. Тази информация може да Ви е от помощ, за да разберете доколко user-friendly е обликът на сайта Ви. Например ако забележите, че посетителите Ви се лутат в различни страници от сайта Ви, докато стигнат целта си, това може да Ви подскаже, че имате проблеми с навигацията в него.
- Демографската информация е изключително важна за Вашия сайт и по този начин можете да разберете дали целите правилната възрастова група или пол.
Това е една малка част от функциите, които Google Analytics предлага.
Подробна информация за настройването на отделните функции, можете да намерите в помощния център на Google Analytics.
А ако се чудите как да интерпретирате дадена информация, не се колебайте да напишете коментар под тази публикация и ние Ви помогнем.