В интернет може да попаднете на всякаква информация от всякакви източници.
Всеки може да напише мнението си, било то във форум, в блог или в социалните мрежи.
Заради тази свобода на мнение, лесно може да попаднете на мнения, които не отговарят на истината.
Това важи с особена сила за темата SEO.
В тази статия ще развенчаем едни от най-често срещаните заблуди, в които изпадат хората, ровейки се за информация в необятното интернет пространство.
Мит номер 1: SEO е измама
SEO може да се тълкува като измама, само ако Ви обещаят еднократна оптимизация за 100 лева с гаранция за първо място.
В повечето случаи за това са виновни seo оптимизаторите, които обещават невъзможното, а след това клиентът остава разочарован.
Клиентите често не са запознати с процеса на SEO оптимизация и притискат оптимизаторите за срокове и гарантирани позиции.
В желанието си да угодят на такива клиенти, много оптимизатори прибягват до методите, които са на ръба на позволеното, а понякога и сред забранените техники.
Много често последствията са наказание за сайта и заключение от типа на „seo е измама”.
Мит номер 2: SEO е еднократна услуга
Ако говорим за ниша, в която няма никаква конкуренция, може би с еднократна оптимизация ще излезете на челните места и след това ще се задържите там, но е важно да споменем, че говорим наистина за ниша без конкуренция.
Помнете, че имате конкуренция, която също оптимизира сайтовете си и се бори за повече клиенти, ако Вие спрете да оптимизирате, а те продължат- ще Ви изместят от челните позиции.
Мит номер 3: Линковете вече не работят
Един от най-големите митове, които се разпространяват в интернет пространството. Запомнете, че към днешна дата линковете са най-важният фактор от алгоритъма на Google (говорим за Google, а не Яндекс).
Поне през следващите няколко години няма изглед този фактор да бъде изместен от друг.
Да, вярно е, че качественото съдържание става все по-важно, но без качествени линкове, сайтът Ви трудно ще се класира напред само със съдържание. Някои хора твърде много надценяват силата на социалните сигнали – споделяния във Facebook, Twitter, Google Plus и останалите.
Социалните сигнали са точно това, което подразбирате от името им- те са сигнали за Google, че нещо около Вашия сайт се случва, което е интересно на потребителите. Социалните сигнали са много полезни, но ефектът от тях трае много кратко.
Мит номер 4: Статиите в блога ми трябва да са поне 600 думи
Истината е, че за Google няма значение колко точно думи са дълги статиите в блога Ви.
Това, което Google иска е информацията в статията да бъде полезна и достатъчно изчерпателна за потребителите.
Някои теми могат да се разнищят подробно с по-малко от 600 думи и все пак да предоставят полезна информация на читателите, докато за други теми може и 2000 думи да не бъдат достатъчни. Не бройте думите, а се старайте всяка статия да бъде изчерпателна и да бъде полезна.
Грешка е да разтягате локуми, само за да се доберете до заветните според някои 600 думи.
Мит номер 5: Google не харесва SEO оптимизацията
Отдавна е разпространено мнението, че Google не иска да оптимизирате сайта си и че е против оптимизацията като цяло.
Това всъщност не е вярно.
Дори напротив- от Google официално заявиха, че добрите seo експерти повишават качеството на сайтовете в мрежата и ги правят далеч по-приятни за използване от потребителите.
Мит номер 6: Не използвайте Google Analytics
Мит е, че не трябва да инсталирате Analytics на сайта си, защото Google щял да Ви следи и да използва информацията срещу Вас.
Дори напротив, използвайки Analytics, това е сигнал за Google, че не сте спамер, а полагате усилия за развитието на сайта си и се интерсувате какво се случва в него.