Фирмен блог за местния бизнес

08.10.2015

Автор: Красимир Димитров

 

Ако сте собственик на бизнес, който има нужда присъствие в локалните резултати на Google, инвестирането на време и пари в корпоративен блог, няма да бъде излишно.

Все пак, нужно е да имате предвид някои особености при създаването на съдържание за местен бизнес.

1.Комбинирайте услуга + място

Да си представим, че имате студио за йога в София. Предлагате занимания по различни стилове йога, като например виняса, ащанга, нидра йога.

В случая различните видове йога са услугите, които предлагате на клиентите си.

Сами се досещате, че е хубаво да споменавате услугите си като ключови думи в заглавията на блог постовете си, както и в самия текст.

Но още по-добре би било, ако включвате и местоположението на Вашия бизнес. Тук можете да бъдете креативни, защото местоположение не значи само и единствено името на града, в който се намира Вашия бизнес.

Разбира се, услуга + град е може би отправната точка, от която да започнете, но има още много начини, по които да опишете местоположението си пред Google и пред потенциалните клиенти, които имат нужда от услугите Ви.

Например, можете да включите фрази, които описват още по-точно локацията Ви:

  • Услуга + квартал (пример: йога ащанга Лозенец)
  • Услуга + до известен близък обект (пример: йога ащанга до басейн Спартак)
  • Услуга + бранд (пример: оптимизация от theSEO)

Допълнителен плюс за Вас би било, ако опишете маршрути от различни точки на София, които водят до йога студиото Ви.

Можете да оформите маршрутите като блог постове, като за всеки маршрут предложите няколко алтернативи: с кола, с автобус, с метро и изобщо какъвто транспорт е удобен във Вашия случай.

Една подобна практика ще бъде изключително полезна на потребителите, а както знаете- каквото се харесва на потребителите, обикновено се харесва и от Google.

2. Включвайте се месни събития

Участието в тематични на Вашия бизнес в местни събития никога не е излишно.

Най-малко с тяхна помощ можете да получите споменаване на бранда в медии, които обикновено искат сериозни суми за платена публикация, а ако имате късмет може и да получите линк от някой сайт.

Във всеки град в България, редовно се организират различни събития и би трябвало да успеете да намерите поне 2-3 събития годишно, в които да вземете участие.

Ползата, която можете да извлечете за блога си е, че имате възможност да напишете нещо за събитието, да качите няколко снимки, да разкажете впечатленията си.

Ако сте успели да се запознаете с нови хора на събитието, направете си снимки с тях, свържете се с тях във Facebook и публикувайте снимките на стената си.

Шансът да споделят, харесат или коментират снимките, на които самите те са участвали е огромен, като по този начин получавате още по-голяма видимост в социалните мрежи.

3.Рекламирайте с тесен таргет

След като сте вложили толкова ресурси в поддържането на корпоративен блог, би било жалко да спрете до там.

Блогът Ви ще има нужда от поне малко платена реклама в социалните мрежи или други канали.

Каналът за реклама зависи изцяло от конкретния случай, но в повечето случаи Facebook е не лош вариант.

Идеята е да споделяте блог постовете си във Facebook страницата си и само за няколко долара да рекламирате до добре подбрана аудитория.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn