Мнозинството от хората, решили да оптимизират сайта си сами, правят грешката да се хвърлят на прекалено общи думи.
Проверявайки броя на средните месечни търсения в инструмента на Google – Keyword Planner, всеки начинаещ би направил грубата грешка да се фокусира само на тези ключови думи, които имат най-много търсения на месец.
Най-често това са ключови думи само от една дума, обхващаща цялата една индустрия.
Нека дадем пример за такава ключова дума: „Лаптопи”.
За „лаптопи” има средно 12 000 търсения на месец, което е единственото предимство на тази ключова дума.
Какви са недостатъците на ключовата дума „Лаптопи”?
- Огромна конкуренция- всеки онлайн магазин оптимизира за същата ключова дума.
- Много ниска конверсия- това е така, защото една значителна част от хората искат просто да разгледат какви модели има, но все още си нямат на идея какво точно искат и не са готови да купят.
Сами виждате, че дори да успеете да преборите конкуренцията и да позиционирате сайта си на първа страница, това въобще не значи, че трафикът, който ще докарате ще ви донесе поръчки.
Може ли по-добре?
Разбира се, че може. Винаги е по-добре да бъдете по-конкретни и да обхванете тези търсения, които съдържат общата ключова дума + името на марката лаптоп.
Например: „лаптопи Toshiba”. Тази ключова фраза има средно по 210 търсения на месец, но пък тук хората са малко по-наясно какво точно искат търсят, което увеличава шанса ви да направите продажба.
Оптимизирайки всички марки и модели на лаптопи, които предлагате в магазина си ще ви донесе един по-качествен трафик и по-добра конверсия.
Друга идея е да комбинирате основната ключова дума „лаптопи” с всички нейни предназначения и качества.
Примери за такива комбинации:
- Лаптопи за игри
- Лаптопи за програмиране
- Лаптопи за графичен дизайн
- Леки Лаптопи
- Издръжливи Лаптопи
- Здрави Лаптопи
- Малки Лаптопи
- Евтини Лаптопи
Както виждате тук сме по-специфични и таргетираме една аудитория, която горе-долу знае какво иска. Да не говорим, че конкуренцията тук е далеч по-малка.
Ключови думи с ниска конкуренция, които продават много?
Какво търси човек, който вече си е избрал лаптоп и е готов да поръча? Много просто- марката и моделът на лаптопа + цена.
Например: Dell XPS 13 цена или Dell XPS 13 cena
Всеки един човек, влязъл в онлайн магазина ви след подобно търсене е потенциален купувач. Тук можете да покриете и други още по-дълги ключови фрази като: „Каква е цената на Dell XPS 13” или „Колко струва Dell XPS 13”.
Вярно е, че много от хората, които търсят за цена, го правят просто, за да се информират и все още нямат намерението да купуват.
Затова е още по-добре да оптимизирате по марката и модела + доставка/безплатна доставка.
От подобни търсения получаваме възможно най-качествения възможен трафик, защото човекът е готов да направи покупка в 99% от случаите.
Защо иначе би търсил доставка?
В заключение ще ви посъветваме да бъдете креативни в избора си на ключови думи и никога да не залагате само на една ключова дума.
Целете се в т.нар. long tail думи, които носят малък, но качествен трафик, а освен това са и с далеч по-ниска конкуренция.
Как да направите това? Може да се свържете с theSEO и ние да извършим това за Вас.