Как да подберем ключови думи за оптимизация на сайта си?

14.04.2015

 

Мнозинството от хората, решили да оптимизират сами сайта си, правят грешката да се хвърлят на прекалено общи думи.
Проверявайки броя на средните месечни търсения в инструмента на Google – Keyword Planner, всеки начинаещ би направил грубата грешка да се фокусира само на тези ключови думи, които имат най-много търсения на месец.
Най-често това са ключови думи само от една дума, обхващаща цялата една индустрия.
Нека дадем пример за такава ключова дума: „Лаптопи”.
За „лаптопи” има средно 12 000 търсения на месец, което е единственото предимство на тази ключова дума.

 

Какви са недостатъците на ключовата дума „Лаптопи”?

  • Огромна конкуренция- всеки онлайн магазин оптимизира за същата ключова дума.
  • Много ниска конверсия- това е така, защото една значителна част от хората искат просто да разгледат какви модели има, но все още си нямат на идея какво точно искат и не са готови да купят.

Сами виждате, че дори да успеете да преборите конкуренцията и да позиционирате сайта си на първа страница, това въобще не значи, че трафикът, който ще докарате ще ви донесе поръчки.

 

Може ли по-добре?

Разбира се, че може. Винаги е по-добре да бъдете по-конкретни и да обхванете тези търсения, които съдържат общата ключова дума + името на марката лаптоп.

Например: „лаптопи Toshiba”. Тази ключова фраза има средно по 210 търсения на месец, но пък тук хората са малко по-наясно какво точно искат търсят, което увеличава шанса ви да направите продажба.

Оптимизирайки всички марки и модели на лаптопи, които предлагате в магазина си ще ви донесе един по-качествен трафик и по-добра конверсия.

Друга идея е да комбинирате основната ключова дума „лаптопи” с всички нейни предназначения и качества.

Примери за такива комбинации:

  • Лаптопи за игри
  • Лаптопи за програмиране
  • Лаптопи за графичен дизайн
  • Леки Лаптопи
  • Издръжливи Лаптопи
  • Здрави Лаптопи
  • Малки Лаптопи
  • Евтини Лаптопи

 

Както виждате тук сме по-специфични и таргетираме една аудитория, която горе-долу знае какво иска. Да не говорим, че конкуренцията тук е далеч по-малка.

 

Ключови думи с ниска конкуренция, които продават много?

Какво търси човек, който вече си е избрал лаптоп и е готов да поръча? Много просто- марката и моделът на лаптопа + цена.

Например: Dell XPS 13 цена или Dell XPS 13 cena

Всеки един човек, влязъл в онлайн магазина ви след подобно търсене е потенциален купувач. Тук можете да покриете и други още по-дълги ключови фрази като: „Каква е цената на Dell XPS 13” или „Колко струва Dell XPS 13”.

Вярно е, че много от хората, които търсят за цена, го правят просто, за да се информират и все още нямат намерението да купуват.

Затова е още по-добре да оптимизирате по марката и модела + доставка/безплатна доставка.

От подобни търсения получаваме възможно най-качествения възможен трафик, защото човекът е готов да направи покупка в 99% от случаите.

Защо иначе би търсил доставка?

В заключение ще ви посъветваме да бъдете креативни в избора си на ключови думи и никога да не залагате само на една ключова дума.

Целете се в т.нар. long tail думи, които носят малък, но качествен трафик, а освен това са и с далеч по-ниска конкуренция.