Как да подберем ключови думи за оптимизация на сайта си?

14.04.2015

Автор: Красимир Димитров

 

Мнозинството от хората, решили да оптимизират сайта си сами, правят грешката да се хвърлят на прекалено общи думи.
Проверявайки броя на средните месечни търсения в инструмента на Google – Keyword Planner, всеки начинаещ би направил грубата грешка да се фокусира само на тези ключови думи, които имат най-много търсения на месец.
Най-често това са ключови думи само от една дума, обхващаща цялата една индустрия.
Нека дадем пример за такава ключова дума: „Лаптопи”.
За „лаптопи” има средно 12 000 търсения на месец, което е единственото предимство на тази ключова дума.

 

Какви са недостатъците на ключовата дума „Лаптопи”?

  • Огромна конкуренция- всеки онлайн магазин оптимизира за същата ключова дума.
  • Много ниска конверсия- това е така, защото една значителна част от хората искат просто да разгледат какви модели има, но все още си нямат на идея какво точно искат и не са готови да купят.

Сами виждате, че дори да успеете да преборите конкуренцията и да позиционирате сайта си на първа страница, това въобще не значи, че трафикът, който ще докарате ще ви донесе поръчки.

 

Може ли по-добре?

Разбира се, че може. Винаги е по-добре да бъдете по-конкретни и да обхванете тези търсения, които съдържат общата ключова дума + името на марката лаптоп.

Например: „лаптопи Toshiba”. Тази ключова фраза има средно по 210 търсения на месец, но пък тук хората са малко по-наясно какво точно искат търсят, което увеличава шанса ви да направите продажба.

Оптимизирайки всички марки и модели на лаптопи, които предлагате в магазина си ще ви донесе един по-качествен трафик и по-добра конверсия.

Друга идея е да комбинирате основната ключова дума „лаптопи” с всички нейни предназначения и качества.

Примери за такива комбинации:

  • Лаптопи за игри
  • Лаптопи за програмиране
  • Лаптопи за графичен дизайн
  • Леки Лаптопи
  • Издръжливи Лаптопи
  • Здрави Лаптопи
  • Малки Лаптопи
  • Евтини Лаптопи

 

Както виждате тук сме по-специфични и таргетираме една аудитория, която горе-долу знае какво иска. Да не говорим, че конкуренцията тук е далеч по-малка.

 

Ключови думи с ниска конкуренция, които продават много?

Какво търси човек, който вече си е избрал лаптоп и е готов да поръча? Много просто- марката и моделът на лаптопа + цена.

Например: Dell XPS 13 цена или Dell XPS 13 cena

Всеки един човек, влязъл в онлайн магазина ви след подобно търсене е потенциален купувач. Тук можете да покриете и други още по-дълги ключови фрази като: „Каква е цената на Dell XPS 13” или „Колко струва Dell XPS 13”.

Вярно е, че много от хората, които търсят за цена, го правят просто, за да се информират и все още нямат намерението да купуват.

Затова е още по-добре да оптимизирате по марката и модела + доставка/безплатна доставка.

От подобни търсения получаваме възможно най-качествения възможен трафик, защото човекът е готов да направи покупка в 99% от случаите.

Защо иначе би търсил доставка?

В заключение ще ви посъветваме да бъдете креативни в избора си на ключови думи и никога да не залагате само на една ключова дума.

Целете се в т.нар. long tail думи, които носят малък, но качествен трафик, а освен това са и с далеч по-ниска конкуренция.

Как да направите това? Може да се свържете с theSEO и ние да извършим това за Вас.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn