Как да пишем мета описания?

17.06.2015

Автор: Красимир Димитров

Какво е мета описание?

Мета описание (Meta Description) е HTML елементи, които са дефинирани в секцията <head> на дадена страница, за да помогнат на браузърите и търсачките как да се държат на страницата Ви, както и как да показват съдържанието Ви на страницата с резултати от търсачките.

 

Колко дълго трябва да е мета описанието?

Мета описанията (Meta Description) могат да бъдат с всякаква дължина, но обикновено Google ги съкращава до 160 символа или по-малко.

Добре е да са между 150-160 символа. Ако мета описанието Ви е по-дълго, Google ще продължи да го вижда, но всичко над 160 символа ще бъде невидимо за хората.

Дължина на мета описание за Google:

  • Минимум: 70 символа и 430 пиксела;
  • Максимум: 160 символа и 920 пиксела.

 

Мета описанията и ролята им върху SEO

 

Още през 2009-та година Google обявиха, че мета описанията нямат тежест върху класирането.

Тоест, не се натискайте да ги тъпчете с ключови думи.

Все пак, споменаването на определени ключови думи в мета описанието е важно, заради следните причини.

Ако Вашите потенциални клиенти търсят в Google с ключовите думи „Хотел в Банско”, а Вашето мета описание съдържа тези ключови думи, те се появяват с удебелен шрифт в резултатите, което ги прави по-забележими и привлекателни за хората.

Когато пишете мета описания не мислете за SEO, а си представете, че пишете рекламен текст, който да изглежда толкова съблазнителен, че хората да не могат да устоят и да кликнат.

Един от основните SEO фактори в алгоритъма на Google е честотата на кликванията (CTR) при търсене.

Това значи, че ако вашето мета описание е написано достатъчно добре, за да се отличава от останалите, и потребителите да посещават Вашия сайт, това ще има положителен ефект върху SEO-то на сайта ви.

 

Пример за мета описание:

Мета описание - пример с theSEO

 

Kак да напишем мета описанието си, така че хората да посетят нашия сайт?

 

1. Използвайте ясен CTA (Call-to-Action).

Може да Ви се струва необичайно, но е доказано, че когато имате CTA във описанието, това стимулира хората да кликват и съответно увеличава Вашето CTR (Click-through Rate).

Идеята е да насочите читателите си към това, което трябва да направят.

Ефективността на тази техника зависи от това колко изкушаващо е вашето предложение или т.н. УТП (Вижте правило №7).

 

2. Какво е по-хубаво от промоциите?

Отговорът е: „Безплатното”. Ако предлагате нещо безплатно, включете думата „Безплатно” в описанието си.

Тази дума ще стимулира хората да кликнат на Вашия резултат и да проверят дали наистина има нещо безплатно. Почти всеки бизнес предлага нещо безплатно, примерно безплатна доставка при по-големи поръчки и др.

Когато хората кликват на Вашия резултат, това ще изпрати положителен сигнал към търсачките, че това е релевантен резултат от търсеното от потребителя и ще повиши класирането на Вашата страница.

Знаете, че всеки обича да пазарува по-евтино. Опитайте се да вместите най-атрактивната си промоция в мета описанието.

 

3. Използвайте числа.

Когато пишете за промоциите и намаленията, които предлагате, добре е да бъдете по-специфични и да боравите с конкретни числа.

Пример:

  • „–10%”;
  • „Спестете 25%”;
  • „Само днес за 47.31 лв”;
  • „Защо точно 47.31 лева?“.

Според проучванията, хората обръщат по-голямо внимание на незакръглени числа. Тоест, колкото по-странно е числото, толкова по-голям шанс за успех имате.

 

4. Описанието, което пишете да е релевантно на това, което търсят хората.

Релевантните резултати получават повече кликове. Както обяснихме горе, повече кликове се равняват на изкачване в резултатите в търсачката.

Обаче, ако потребителите кликнат на Вашия резултат, но видят, че страницата е с различно съдържанието от това, което те търсят, те най-вероятно ще излезнат от Вашата страница. Това действие изпраща негативни сигнали към търсачките, следователно може да загубите позицията си в резултатите – частично или изцяло.

 

5. Провокирайте любопитство в хората.

Потребителите в интернет са любопитни. Препоръчваме Ви да го използвате във Ваш интерес.
Събудете интереса на потребителите, като включите фразите:

  • „Знаете ли защо?”;
  • „Чудили ли сте се защо?”;
  • „Какво бихте направили, ако?”;
  • „Разберете повече сега!”.

 

6. Разгледайте какви мета текстове имат Вашите конкуренти, които се позиционират добре в органичните резултати.

Разбира се, не копирайте директно техния текст, но го ползвайте като източник на идеи. Не е нужно да откривате топлата вода сами всеки път.

 

7. Може да спомене своето УТП (Уникално търговско предложение).

И… УТП не може да бъде ниската цена, защото винаги някой може да изскочи с по-ниска цена от Вашата.

УТП трябва да бъде предложение, което само Вие можете да направите.

 

Ако имате нужда от повече информация, може да се свържете с theSEO.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn