Как да пишем мета описания?

17.06.2015

Автор: Красимир Димитров

Дължина на мета описанията

Мета описанията (Meta Description) могат да бъдат с всякаква дължина, но обикновено Google ги съкращава до 160 символа или по-малко.

Добре е да са между 150-160 символа. Ако мета описанието Ви е по-дълго, Google ще продължи да го вижда, но всичко над 160 символа ще бъде невидимо за хората.

Мета описанията и ролята им върху SEO

Още през 2009-та година Google обявиха, че мета описанията нямат тежест върху класирането.

Тоест, не се натискайте да ги тъпчете с ключови думи.

Все пак, споменаването на определени ключови думи в мета описанието е важно, заради други причини.

Например, ако Вашите потенциални клиенти търсят в Google с ключовите думи „Хотел в Банско”, а Вашето мета описание съдържа тези ключови думи, те се появяват с удебелен шрифт в резултатите, което ги прави по-забележими и привлекателни за хората.

Когато пишете мета описания не мислете за SEO, а си представете, че пишете рекламен текст, който да изглежда толкова съблазнителен, че хората да не могат да устоят и да кликнат.

Един от основните SEO фактори в алгоритъма на Google е честотата на кликванията (CTR) при търсене.

Това значи, че ако вашето мета описание е написано достатъчно добре, за да се отличава от останалите, и потребителите да посещават Вашия сайт, това ще има ефект върху SEO-то на сайта ви.

Но как да напишем мета описанието си, така че хората да посетят нашия сайт?

1. Пишете за промоции и намаления.

Знаете, че всеки обича да пазарува по-евтино. Опитайте се да вместите най-атрактивната си промоция в мета описанието.

2. Какво е по-хубаво от промоциите?

Отговорът е: „Безплатното”. Ако предлагате нещо безплатно, включете думата „Безплатно” в описанието си. Тази дума ще стимулира хората да кликнат на Вашия резултат и да проверят дали наистина има нещо безплатно. Почти всеки бизнес предлага нещо безплатно, примерно безплатна доставка при по-големи поръчки.

3. Използвайте числа.

Когато пишете за промоциите и намаленията, които предлагате, добре е да бъдете по-специфични и да боравите с конкретни числа. Примерно: „–10%”, „Спестете 25%”, „Само днес за 47.31 лв”. Защо точно 47.31 лева? Според проучванията, хората обръщат по-голямо внимание на незакръглени числа. Тоест, колкото по-странно е числото, толкова по-голям шанс за успех имате.

4. Важно е описанието, което пишете да е релевантно на това, което търсят хората.

Релевантните резултати получават повече кликове.

5. Провокирайте любопитство в хората.

Включете фрази като: „Знаете ли защо?”, „Чудили ли сте се защо?”, „Какво бихте направили, ако?”, „Разберете повече сега!”.6. Разгледайте какви мета текстове имат Вашите конкуренти.

Разбира се, не копирайте директно техния текст, но го ползвайте като източник на идеи. Не е нужно да откривате топлата вода сами всеки път.

7. Може да спомене своето УТП (Уникално търговско предложение).

И… УТП не може да бъде ниската цена, защото винаги някой може да изскочи с по-ниска цена от Вашата. УТП трябва да бъде предложение, което само Вие можете да направите.

Ако имате нужда от повече информация, може да се свържете с theSEO.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn