Как да правим съдържание БЕЗ текст?

30.11.2015

Автор: Красимир Димитров

Когато се спомене думата „съдържание“, повечето хора си представят текст и по-точно писане на статии. Ако ви споделим, че може да правите и съдържание без текст?

Със статиите идват едни от най-големите разходи в SEO оптимизацията, особено ако говорим за конкурентна ниша, за която статиите е препоръчително да са дълги и с голяма стойност за читателя.

Как можете да използвате вече написаните си статии, за да ги трансформирате в различен тип съдържание?

Новият ресурс може да бъде използван за изграждане на беклинкове, но ако искате можете да го публикувате и на сайта си.

Типовете ново съдържание, на които ще се спрем са:

  1. аудио;
  2. видео;
  3. инфографика;
  4. презентация;
  5. наръчник /guide/.

Не обещаваме, че ще е лесно да се справите сами с всичко, а още по-малко, че можете да го направите качествено и бързо.

 

1. Аудио подкаст

Ако имате приличен микрофон и тиха стая, качеството на аудиото ще ви изненада приятно. Не е лоша идея да запишете статия от блога си, а след това можете да използвате записа, за да го сложите на страницата на самата статия. Това ще е полезно за хората, защото някои предпочитат да слушат, вместо да четат. Знаете, че щом нещо се харесва на хората, то се харесва и да Можете да изградите няколко беклинка от аудиото си, като го качите в подкаст директории (да, както има директории за статии, така има и подкаст директории).

 

2. Видео

Вече сте свършили трудната част, а именно да се престрашите да застанете пред микрофона и да покажете на света колко хубав глас имате. С още съвсем малко усилия можете да превърнете аудиото във видео и да го качите в няколко видео платформи като YouTube, Vbox7, DailyMotion. Ако видеото се е получило добре, можете да го постнте и в собствения си блог.
Видеото ви може да бъде анимирано, но има и по-лесноизпълними варианти. Можете да запишете екрана, което дори е перфектният вариант, ако обучавате зрителите си как да направят нещо.

 

3. Инфографика

Инфографиките са страхотен ресурс, който хората обожават, защото им спестява време в четене и осмисляне на фактите. Ако инфографиката се е получила добре и е на тема, която е интересна на много хора, можете да се потрудите още малко и да я разпространите в интернет. Първо качвате в директории за инфографики, а след това можете да пишете имейл на блогъри, за да им покажете инфографиката и да им кажете, че могат да я ползват, като поставят линк към източника. Естествено, подбирайте блогъри, които се интерсуват от темата на инфографиката, за да може да е по-ефективно.

 

4. Презентация

Работата по писане на един блог пост отнема по около един час, а понякога и повече, в зависимост от дължината на поста и от времето за проучване на темата. Само пет минути са нужни, за да направите от блог статията си презентация. След това я качвате на места като: net, issuu.com, scribd.com и други.

Като резултат от събмитванията на новите ресурси, ще имате беклинкове от изключително авторитетни сайтове и ще внесете разнообразие към линк профила си.

Както знаем, Google не обича еднотипни линкове, така че колкото по-различни са линковете, които сочат към сайта Ви – толкова по-добре за Вас.

5. Наръчник (Guide)

Ако имате няколко средно-дълги статии на определена тема, може да ги съедините и да ги направите в наръчник.
Например, ако темата, върху която имате статии, е развиване и управление на онлайн магазини, можете да съедините тези статии в наръчник и да го кръстите „Наръчник за развитие и управление на Онлайн Магазини“.

Тези наръчници може да използвате и във Вашата дигитална маркетинг кампания. Например може да ги сложите в сайтът Ви и да позволявате на посетителите на сайта да ги свалят, като дадат техният имейл (където ще ги изпратите). Това може да помогне на Вашият имейл маркетинг.

Обновена 29.06.2021 г.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn