Управлението на онлайн репутация е нова услуга за българския пазар и до момента се асоциира единствено и само със SEO услуги или онлайн политически пропаганди.
В тази статия ще изредим основните компоненти за една добра онлайн репутация и защо оптимизацията за търсачки е само част от нея.
В основата си ORM е онлайн вариантът на PR (Връзки с обществеността) и на него трябва да се гледа със същата сериозност.
Първата стъпка за успешна оналйн репутация се нарича web monitoring и това включва наблюдаването за всякаква активност по дадени ключови думи, свързани с фирмата-клиент, както и наблюдаване на нишата и основните конкуренти на дадената фирма.
По тази начин всякакви проблеми, които възникнат могат да бъдат адресирани възможно най-скоро.
Друга много важна стъпка е онлайн комуникацията с клиентите и социалното присъствие.
В случай, че някой се оплаче от Вашата фирма във форум, е добра стратегия да адресирате проблема още там и да се опитате да го решите, тъй като това ще покаже на другите клиенти, че Вие се интересувате действително от потребителите си и от тяхното мнение.
Освен форумите и други видове социални мрежи също имат важна роля за онлайн присъствието Ви и могат да се окажат полезен инструмент в случай на кризисна ситуация.
Често срещан пример за това е да използвате Twitter, за да уведомите потребителите си ако има някакви проблеми с Вашия сайт.
Също така позитивни отзиви за Вас във Facebook, могат да доведат много нови клиенти или да накарат Ваши стари клиенти да използват услугите Ви отново. Може да прочетете повче за това в нашата секция Маркетинг в социалните мрежи.
Оптимизацията за търсачки също играе важна роля и не трябва да бъде пренебрегвана
Няколко проучвания показват, че ако потребител прочете негативен отзив за Вашия бизнес на първа страница в Google, то има голям шанс да не използва Вашите услуги само заради това.
Трябва да гледате на първата страница в Google като Вашата визитна картичка и един такъв негативен отзив не трябва да бъде причина да губите клиенти.
Има и други важни фактори за една успешна кампания за онлайн репутация, но това са основните компоненти.