Оптимизацията за търсачки е изключително динамична сфера и нещата валидни през 2012 година могат да доведат до наказание през 2014.
В тази статия ще изкажем няколко наши прогнози за това кои фактори за класиране ще имат основно значение през Новата година и къде трябва да насочите усилията си според нас.
Информацията тук е само предположение и не трябва да се третира като 100% вярна, защото никой освен Google не може да изкаже сигурно становище за това какво ще случи през 2015 от SEO гледна точка.
- Оптимизация на сайта за мобилни устройства ще бъде един от факторите, чието значение ще се увеличи през 2015. През 2014 бяхме свидетели на две промени в Google – показването на малка иконка в класирането, която показва кои уеб сайтове са мобилно оптимизирани и появата на мобилен браузър в теста на Google за бързина на сайтове. Според нас, тези промени говорят за нарасващото значение на мобилните потребители за Google и тяхната търсачка и в близко бъдеще очакваме това да бъде важен фактор в класирането.
- Съдържанието ще има все по-важна роля. До момента SEO-то включва доста техническа работа – onpage оптимизацията, създаването на линкове, оптимизиране за определени ключови думи и т.н. Това измества фокуса на собствениците на сайтове от основната им цел – предоставяне на висококачествено съдържание. През 2014 бяхме свидетели на възможностите на Google алгоритъма да разбира значението на съдържанието и да прави разлика между уникално съдържание и съдържание с уникална стойност. Тази тенденция ще се увеличи през 2015 и Google ще разчита все повече на алгоритъма за разбиране на съдържание.
- Социалните сигнали от Twitter и Facebook ще имат по-голямо значение. През 2014 от Google премахнаха Google+ Авторството от класирането си, което показва, че и значението на Google+ в класирането е намаляло. От това може да заключим, че социалните сигнали от Twitter и Facebook ще бъдат доминантни през 2015.
- Brand споменаванията ще бъдат важни колкото линковете. През 2014 година регистрираха патент, който показва възможностите на Google алгоритъма да прави разлика между директна връзка и предполагаема връзка. Например в тази статия ние сме споменали много пъти думата “Google”, което с новият алгоритъм значи, че тази статия дава link juice към google.com тъй като това е домейнът свързан с това brand име.
- Негативното SEO ще бъде по-опасно от всякога. Миналата година писахме за това как да имунизирате сайта си против негативно SEO, защото то е реалност. Нашата прогноза за 2015 е, че все повече хора ще прибягват до негативно SEO тъй като методите за позитивно SEO стават по-сложни и по-малко рентабилни.
Според нас това са факторите, които ще оформят SEO сферата през 2015 година.
Ако мислите, че има нещо друго, което трябва да споменем или не сте съгласни с нещо, което казваме, не се колебайте да го споделите с нас в коментарите под този пост.