Защо да не използваме домейни на кирилица?

21.10.2014

Автор: Красимир Димитров

Много често в мащабните SEO кампании (или когато клиентът няма уеб сайт) се налага да се купуват нови домейн имена, в такива случаи често получаваме запитвания (понякога и изисквания) от клиентите си новите имена да бъдат на кирилица, защото смятат, че е полезно.

Като фирма, която не подкрепя тази практика, ни се налага доста често да даваме обяснения.

В тази статия ще резюмираме причините, поради които според нас домейните на кирилица могат само да имат вреда.

Домейните на кирилица станаха популярни около 2008-та година, когато Google започна да ги визуализира като действителни домейни на кирилица в търсенето, а не като xn--d1acmkhc.com.

Една от причините, поради която не

подкрепяме тези имена е, че повечето web browsers продължават да визуализират тези домейни като xn--d1acmkhc.com, което може да бъде неприятно и объркващо за потребителите, а някои стари версии на Internet Explorer не отварят сайтове с домейн на кирилица, написан директно в полето за адрес, защото не могат да превърнат домейн.com към xn--d1acmkhc.com.

Друга причина, която посочваме на клиентите си е, че могат да загубят част от директните си посетители, защото все още има компютри, които нямат инсталирана кирилица, а дори и да имат, сменянето от един език на друг може да бъде досадно.

Този проблем е донякъде решен с „.бг“ разширението, което беше представено наскоро, но за момента Google Chrome и Internet Explorer (двата най-популярни web browser-а) третират домейните изцяло на кирилица (домейн.бг) като търсеща фраза и ги препращат към някоя от популярните търсачки т.е. отново можете да загубите част от директния си трафик.

От 2008 година до септември 2012 година, за различни високо-конкурентни търсения се класираха сайтове с имена на кирилица и това беше основната причина SEO оптимизаторите и уеб мастърите да ги използват.

Тогава все още EMD (exact match domain или основната ключова дума да бъде част от името на сайта) беше фактор в класирането и навремето Google действително би предпочел климатици.com пред klimatici12.com ако всички други фактори по сайтовете бяха еднакви.

Но през септември 2012 година от Google забелязаха, че се злоупотребява с EMD и въведоха алгоритъм, с който домейн името вече няма никакво или много малко значение за класирането.

Споменаването на ключовата дума в URL адреса все още е фактор (на пример domain.com/ключова-дума/)

За да не бъде това празно твърдение, решихме да проведем експеримент и проверихме резултатите в Google за 10 различни, високо конкурентни ключови думи. Това което търсехме са домейни на кирилица, които се класират на първа страница.

Проверихме следните думи:  климатици, ремонти, обяви, застраховка, лаптопи, почивки, самолетни билети, счетоводни услуги, телефони, хамали, мобилни телефони, оптимизация за търсачки.

От всичките 100 домейна, които заемат позициите на първите страници, само 2 от тях бяха на кирилица.

Също така проверихме и до каква степен са оптимизирани тези 2 домейна спрямо тези на латиница.

Заключението, което си извадихме от този малък експеримент е, че домейнът на кирилица няма никакво SEO предимство пред тези на латиница и според нас може единствено да доведе до неудобство за потребителите.

  1. Климатици – 0 домейна
  2. Ремонти – 1 домейн на кирилица (ремонти-софия.com)
  3. Обяви – 0 домейна
  4. Лаптопи – 0 домейна
  5. Почивки – 0 домейна
  6. Самолетни билети – 0 домейна
  7. Счетоводни услуги – 1 домейн (счетоводниуслугицени.com)
  8. Хамали – 0 домейна
  9. Мобилни телефони – 0 домейна
  10. Оптимизация за търсачки – 0 домейна
СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn