ORM: Често срещани грешки при управление на онлайн репутацията

12.12.2014

Автор: Красимир Димитров

 

Онлайн репутацията е актив, който се гради с години, а се разрушава за минути.

Много хора не обръщат внимание на онлайн репутацията си до момента, в който тя не вреди на бизнеса им и това е най-фаталната грешка, която могат да направят.

В тази статия на theSEO ще резюмираме няколко често срещани грешки, които могат да навредят/разрушат Вашата онлайн репутация.

 

  • Липсата на контрол над резултатите в Google може да ви докара много главоболия, защото това е основният начин, по който бъдещите Ви клиенти получават допълнителна информация за Вас. Ако първото нещо, което те видят са негативни коментари, има голям шанс те да бъдат отблъснати.

 

  • Неотговарянето на негативни коментари по Ваш адрес е друга фатална грешка, която може да допуснете. Дори да сте заслужили този коментар, не трябва да оставяте последната дума да бъде на клиента Ви. Извинете се, обяснете защо се е случило така и най-важното – предложете компенсация. Освен, че може да превърнете недоволния Ви клиент в постоянен, хората ще забележат, че Вие се интересувате клиентите си и тяхното мнение.

 

  • Публични спорове с клиенти – има разлика между изясняване на дадена ситуация и воденето на спор. Второто е нещо, което трябва да избягвате на всяка цена, особено в публичен домейн какъвто е Интернет пространството.

 

  • Изтриване или подменяне на коментари във Вашия сайт – такава практика не само е неефективна, защото тези коментари ще се появят на друго място, но и по този начин ще покажете, че всъщност въпросните обвинения имат основания.

 

  • Публикуването на позитивни коментари за Вашия бизнес – много собственици на бизнеси се подмамват от това, че всеки може да публикува в Интернет пространството, но такава практика може да има негативни последствия тъй като съществува рискът да бъдете хванати.
  • Друго много сериозно последствие е загубата на доверие във Вашите клиенти, защото те ще се почувстват подведени от позитивните коментари, а доверието се възстановява много трудно. Много компании стартират, чисто нови брандове, след като старите загубят доверието на клиентите, тъй като възстановяването на това доверие е по-труден процес, отколкото позиционирането на нов бранд.

 

Управлението на  онлайн репутацията е сложен процес, който изкисква внимателно планиране и изпълнение. Много бизнеси наемат външни фирми за тяхната онлайн репутация.

Ако имате нужда от управление на онлайн репутация, не се колебайте да се свържете с един от нашите експерти.

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn