3 горещи SEO техники, които крият рискове

14.07.2020

Автор: Красимир Димитров

Грешна е човешката природа и изкушението за бърз и лесен успех е навсякъде и във всяка една сфера на работа. Със SEO техники, също не е по-различно.

Има доста практики, които звучат много апетитно в началото, но в един момент ще ви опарят.

Като Икар, който се е движел прекалено близко до слънцето и неговата топлина е разтопила восъка по крилете му.

 

Какъв риск бихте поели, за да получите по-високо класиране и/или повече органичен трафик?

Оптимизацията е дейност, която натрупа сериозен стаж, практикува се от много години и съвсем естествено, в нея се появиха тактики, които се водят за черни или сиви.

Подобен род дейности се опитват да достигнат по-бързи резултати.

Правят го, като пренебрегват правилата на търсачката.

 

Може ли да не се опарим, ако ползваме тези SEO техники?

Много анализатори коментират от гледна точка на морала тези практики, ние предпочитаме да ги разглеждаме от гледна точка на риска.

Ако вие сте готови да рискувате Google да ви наложи наказание заради ползване на поредната вълшебна схема, която ще изстреля вашия бизнес на върха на резултатите – действайте.

Само не се учудвайте, че търсачката се е досетила какви ги вършите и изведнъж на вашия трафик му „потънат гемиите“.

Коварното е, че това нещо може да се случи след месеци, дори година. Google забавя, но не забравя и всеки в един момент си плаща за SEO греховете си.

Ние от theseo.bg ще ви дадем 3 съвета:


Чиста оптимизация (White hat)

Когато става въпрос за сериозни клиенти, които по никакъв начин не могат да рискуват органичния си трафик, зависят от него и това се оценява на много пари, всякакъв такъв тип черни практики (т. нар. „Black hat“) просто не си заслужават.

За специалистите, които просто не искат да виждат как техният домейн потъва като „Титаник“, просто няма основание да играят хазартно с авторитета на сайта по такъв меко казано неразумен начин.

Но в голямото стадо на специалисти по SEO винаги ще се намерят хора, които смятат, че „черните“ или „сивите“ практики и SEO техники са съвсем субективно нещо и зависят от индустрията, за която става въпрос.

От другата страна на оградата са специалистите със сериозен опит в SEO, които имат преки наблюдения над това как алгоритъмът на Google става все по-умен с всеки ден.

И като по-умен става все по-трудно дори на най-големите гурута в SEO да го „надхитрят“. Винаги ще се намерят новаци, които смятат, че някои сиви практики са съвсем приемливи. Всъщност не е така.
В свят, в който машините могат да се самообучават дори и така наречените сиви практики са много, много рисковани.

И отново, от гледна точка на риска, те просто са ненужни, не си заслужават.

Нека да видим какви са рисковете и предимствата (ако има такива) от прилагането на сиви и черни практики в днешно време.

За протокола– и Google, и Bing са пределно ясни какво противоречи на техните правила и политики. Ще представим най-популярните сиви и черни практики в оптимизацията и ще добавим коментар за всяка една от тях.


Частни мрежи от блогове (PBN или Private Blog Networks)

Този вид мрежи изгряха като опит за бърз лек срещу слаб авторитет на даден сайт.

Каква беше схемата – купувате няколко домейна, които имат висок авторитет, но по някаква причина са изтекли или вече не се ползват и ги насищате с линкове към вашия сайт.

По този начин се опитвате да вдигнете реномето на вашия сайт в очите на Google. Звучи чудесно – бързи и лесни беклинкове, бързo и лесно по-високо класиране.

Но всъщност нещата съвсем не стоят така.

В днешно време изграждането на подобен тип мрежи от частни блогове изисква много време и доста ловки умения, за да не ви уловят.

Да вземем например домейна, който ще закупите и напълните с беклинкове.
Трябва да проверите неговата история. Дали и той се е държал прилично и дали не е имало момент,
в който Google не му е наложил някакво наказание. Защото „чичко Гугъл“ е интелигентен и той маркира в червено сайтовете, които сменят често собствениците си.

Освен това трябва да сте сигурни, че сайтът, домейнът, който купувате, се хоства от различна компания и има различен IP адрес.

 

Какви са плюсовете на тази SEO техника?

Имате пълен контрол на линк билдинг и можете да спестите много време и пари в изграждането на беклинк профил.

Както знаем, репутацията на сайта е нещо, което се гради изключително трудно и Google e доста взискателен към този аспект на сайта ви.

За него това е един основните фактори да прецени дали вашият сайт заслужава вниманието на търсещия потребител.

Какви са негативите на тази сивеееща практика?

Ако дори само един сайт във вашата китна мрежа бъде ударен от наказание, то това бързо може да се разпространи на всички.
Един гнил сайт да има, той може да съсипе всички ябълки (разбирайте сайтове) в групата.
Ето защо трябва да сте изключително внимателни във всеки един момент от изпълнението на тази SEO „техника“.

 

Некачествено съдържание, препълнено с ключови думи или такова, което не става за четене

Създаването на качествено, четивно и полезно съдържание е учудващо енергоемък процес и е нещо, към което Google се опитва да ни насочи през цялото време.

Но както и да е. Не са малко хората, които се опитват всячески да „минат метър“ и да се опитат да надхитрят машината.

И макар дубликатното съдържание в днешни дни да е причинено по-често от някаква техническа грешка, отколкото от наистина нарочна зловредна практика, все още има хора, които смятат, че могат да изиграят търсачката, като направят козметични промени по чужд текст или пък направят десетки почти идентични материали, които са вариации на един текст, като често дори поръсват с няколко допълнителни ключови думи – да си има.

Това, последното, се нарича „натъпкване с ключови думи“ и, бъдете сигурни, не работи.

Поне вече не. Алгоритъмът на Google поумня и всички онези странни птици, които обичат четивното и полезно съдържание, могат да му бъдат благодарни.

Всякакъв вид спамърско съдържание и текстове, „пъпчиви като начинаещ тийнейджър“ с ключови думи, не работят за оптимизацията на сайтовете.

По-лошо. Те тласкат страницата надолу в класирането.

Алгоритъмът на Google (всъщност един оплетен мултиклъстър от букети от алгоритми)
в момента е достатъчно умен да разбира от граматика и да може да определи кога един език е естествен, реален и кога става въпрос за автоматично или хаотично нахвърляни изречения. Засекат ли се такива похвати, има опасност от наказание.

Простият съвет към всички, които искат да си спестят труда с написването на един добър, увлекателен и полезен текст. Ами, не си спестявайте труда.

Просто напишете нещо, което хората искат да прочетат. В крайна сметка всички тези трикове и „врътки“ имат една цел – да изсимулират съдържание, което се харесва на хората, което хората споделят и тн.

Какъв е плюсът на подобен род практики? Създавате тонове съдържание и то за отрицателно време.

Какви са минусите: съсипвате си репутацията сред потребителите. Скоро след тях ще последва и търсачката. Има ли смисъл да коментираме още?

 

Негативно SEO

Живеем в жесток свят. И да, понякога хора саботират сайтовете на своите конкуренти.

Такива SEO техники се наричат „негативно SEO“ и обикновено включват насочване на спам линкове към даден сайт, купуване на линкове от името на конкурент, създаване на съдържание, което е дубликатно на това на конкурента и разпространението му във възможно най-много сайтове.

Опити за създаване на прекалено много трафик към сайта на конкурент (DDOS атака).

Стига се дори до хакване на сайта и вкарване на зловреден софтуер или модифициране на съдържанието на сайта.

За щастие хакването и всякакви подобни неща са нелегални и на всичкото отгоре Google е все по-добър в засичането и игнорирането на неща като спам линкове.

Спокойно можем да кажем, че негативното SEO носи със себе си огромен риск и няма никаква гаранция, че ще проработи.

„Любимата“ ни зловредна пракика е маскирането като конкурент и лансирането на кампания, в която е сложен линка за изтриване на акаунт или пък регистрация в даден сайт.

Точно така.

Нерядко заявките, които получавате за изтриване на акаунти, са изпратени от лъжовни изпращачи.

Има ли плюсове в подобни практики? Ами очевидно – не.

Има ли негативни аспекти – нищо особено (шегуваме се).

Можете да бъдете баннати от резултатите на търсачката или пък да промените IP адреса си с този на най-близкия затвор. Ако обичате спокойния сън, просто забравете за подобен род действия.

 

Платени линкове

Привличането на линкове от други сайтове, с които да подобрите вашия ранк или да засилите трафика към вашия сайт в жизненоважна част от SEO.

Освен това отнема адски много време, през повечето време е доста скучно и може да ви фрустрира.

Но помислете пак, ако смятате да си решите проблеми с купуването на линкове. Търсачките са против подобен род търговия и ако ви хванат, ще ви наложат „солена“ глоба под формата на изтриване на вашия ранк.

Освен това купуването на линкове може да е доста скъпо начинание.

Проучванията сочат, че цената за закупуването на един линк, може да е достатъчна, за да създадете една прилична маркетингова кампания с добро съдържание. Кампания, която има реални шансове да привлече линкове.

Предимствата на тази практика е, че по-лесно изграждате беклинк профил на вашия сайт и си спестявате много нерви и време.

Минусите се крият в играта по правилата.
Ако просто следвате правилата и ползвате заделените пари за съвсем легални практики, най-вероятно ще постигнете същия резултат и той ще ви струва по-малко пари в перспектива.

Маскиране

В случая играта е следната. Създавате един вид съдържание, който да е подходящ за паяците на търсачките – примерно материал, пълен с ключови думи, като в същото време обаче показвате на потребителите друг вид съдържание – изображения и CTA рекламни текстове.

Както сами се досещате, сайтове, които искат да маскират страници, обикновено се опитват да скрият нещо от търсачките, като в същото време и се стремят да манипулират ранкването си.

Маскирането е високорискова техника, която ще ви навлече наказание или дори вкарване в черен списък на съответната търсачка.

На всичкото отгоре за Google е изключително лесно да ви „хване“, като просто използва непредсказуеми IP-та и специални потребители.

Търсачките анализират няколко неща от вашия сайт, за да определят за какво да излизате като резултат, за какво да ранквате. Съдържанието е само едно от тези неща.

Ако маскирате съдържание, няма да отнеме много време и Google ще ви засече.

Ето защо няма никакъв смисъл да го правите. Негативите варират от наказание до ban от резултатите на търсачките. Вие си преценявате.

 

Какво е заключението?

Практикуването на сиви и черни похвати изисква голяма гъвкавост, постоянно следене, а понякога и сериозна инвестиция.

Всички тези усилия – с цел да не ви хванат. Още на прима виста ви казваме, че е по-добре да инвестирате цялата тази енергия за нещо градивно и позитивно.

Разбира се, има хора, според които е нормално да се започне с някакви сивеещи практики, „за отскок“.

За да натрупате критична маса, след което да преминете към легалните практики и така да влезете в голямата игра с хендикеп.

В крайна сметка здравият разум, обективната статистика и все по-умният алгоритъм на търсачките сочат, че следването на правилата е сигурно и ефективно.

И макар да има промил възможност някоя от сивите или дори черните практики да проработи, в дългосрочен план всякакви усилия под масата са обречени.

И още нещо важно. Нищо не може да ви върне здравия спокоен сън, който със сигурност ще изгубите покрай ползването на забранени практики.

Инвестирали сте много в бизнеса си.

Не го залагайте на карта, за не толкова по-голяма ръка, само защото искате уж да си спестите малко усилия и време.

В крайна сметка цялото това „бъхтане“ е за потребителите.

Не за търсачките. И инвестирането на пари и нерви, които почти сигурно ще отидат на вятъра, просто не си заслужава.

Google е наясно с всички възможности и вратички и работи по тях усилено и винаги добронамерено ви насочва как да излизате напред в органичното търсене – просто създавайте качествено съдържание и решавайте проблемите, отговаряйте на въпросите на хората.

От това по-сигурен трик няма.

Updated: 23.06.2021

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn