Трендовете в SEO през 2022 година: Какво трябва да знаеш

08.04.2020

Автор: Красимир Димитров

В живота има необясними неща като любовта. Но често и трендовете в SEO-то на Google са не по-малко необясними от любовта.

Ето, от популярната търсачка обявиха завръщането на www към URL-ите след ъпдейта „medic”, който засягаше самото ядро на алгоритъма, както и предупреждението за всички сайтове, които нямат SSL сертификати.

Трендове в SEO през 2020

 

Понякога наистина е по-лесно човек да разбере любовта, отколкото да обичаш или поне да харесваш силно действията на най-търсената търсачка в интернет.

Тя постоянно се развива, а покрай нея и ние се развиваме, защото в противен случай просто трябва да се сбогуваме с нашето съдържание и милия ни уеб сайт.

Затова ако и вие се питате какво ние подготвила търсачката през 2020-а година, то ние имаме няколко практични и оползотворими отговора за вас.

 

Промени в Google

На първо място можем да разделим промените по два вектора – единият е, че скоростта на обновяване на алгоритмите ще стигне възможния максимум благодарение на самообучаващите се машини.

Вторият вектор на промени е интерфейсът на търсачките и по-конкретно начинът, по който се представят резултатите. Всичко това e резултат от поумняването на изкуствения интелект, който вече може да се самообучава и да си прави сам изводите от огромните масиви с информация.

Другата вълна от фактори са свързани с другия главен играч – потребителят.

Трендовете за гласово търсене, търсене през мобилни устройства, както и ултракратките unskippable формати за рекламиране са голяма част от причините за новата ситуация с Google.

 

Промени в сайтовете

Всичките популярни търсачки променят и начина, по който са структурирани и изглеждат уеб сайтовете.

В крайна сметка вашето онлайн присъствие като сайт се измерва с вашия маркетинг в социалните мрежи, дисплей мрежата и оптимизацията.

Именно SEO е начинът, по който постигате челно място в резултатите по органичен начин.

Търсачките влияят на следните аспекти на уеб сайтовете:

  • популярност;
  • достъпност;
  • авторитет.

Всичко това може да бъде перфектно управлявано с няколко метода на действие, които са в съответствие с насоките на Google и всъщност мислят за потребителя и как да угодят на него, а не как да правят мили очички на търсачките.

 

SEO Тактики, които работят през 2020

Нови трендове се появят, появяват се нанoво и изчезват също така, но има тактики, които са си вечни.

 

Кои са вечните Do’s (обратното на Dont’s) в оптимизацията на сайтове:

  • Изграждайте вашия бейклинк профил с постове в популярни, авторитетни и релевантни за вашия бизнес сайтове.
  • Фокусирайте се върху думи, които засягат и решават проблемите на потребителите. Не се притеснявайте от дългите фрази. В тях е скрит огромен потенциал.
  • Винаги давайте допълнителна стойност на визуалното си съдържание с alt текст и описания, за да улесните потребителите и търсачките.
  • Когато създавате съдържание, не го правете „на кило“. Постарайте се то да бъде образователно, с практическа насоченост. Черешката на тортата е да създавате съдържание, което да отговаря на тези два критерия, но и да са увлекателни.
  • Когато създавате вашия сайт, вие всъщност композирате едно музикално произведение, в което потребителят влиза, увлича се и излиза, след като е оставил част от парите си при вас. Потребителското преживяване трябва да е леко, без технически проблеми и препъникамъни.
  • Едва ли е нужно да го казваме, но все още виждаме сайтове, които не са с оптимизирани за мобилни устройства. 2020-а чука на вратата, моля ви.
  • Трябва да преглеждате  бизнес SEO трендовете на индустрията, поведението на конкуренцията в дигиталната среда, както и спецификите в поведението на потенциалните клиенти. Учете се от конкуренцията.Това са най-сладките уроци, които можете да получите. Защото са безплатни за вас, а конкурентите ви са инвестирали пари в тези промени и подобрения.

 

SEO Don’ts или какво да не правите, когато става въпрос за оптимизация.

  • Категорично избягвайте black hat техники, освен това избягвайте и „специалистите“, които ви ги препоръчват. Пренаписване на текстове с ключови думи и фрази, ей така – на кило, просто не върви в 21-и век.
  • Всякакви ферми за линкове, писане на мнения в чужди сайтове, които очевидно нямат модератор и покрай вашия линк има още 20 коментара от ботове и тролове, които замърсяват пространството, са само във ваш ущърб. Не копирайте чуждо съдържание, това никога не е добра идея.
  • Когато ползвате графики и анимации, не се оливайте. Оптимизирайте ги за скорост защото това забавя вашия сайт, което автоматично понижава оценката му в очите на Google

 

Заключение за Трендовете в SEO

1. Гласовото търсене се оформя като микрореволюция. Нещата зависят от това с каква скорост ще навлезнат умните асистенти и колко бързо интернет културата на дадената страна ще е готова, за да ги приеме в широк мащаб

Следете отблизо нещата, защото вашата целева аудитория може да се окаже търсеща редовно чрез глас, а вие – да сте си запушили ушите, образно казано, за нейния зов.

2. Видеото просто превзе арената на съдържанието през последните няколко години.

3. Ако генерирате съдържание, просто трябва да имате видео в арсенала си. YouTube поставя специален фокус върху хаштаговете, затова не ги пропускайте в описанията на видео клиповете си.

Независимо дали в YouTube, Instagram или в други платформи, хаштаговете помагат да влезете в някой микротренд и да бъдете откривани от хората.

4. За никого не тайна, че смартфоните са залели света.  Ето защо вашият сайт трябва да е 100% mobile friendly.

5. Отдавна си отидоха дните, в които в съдържанието се набиваха до безумие ключови думи. Ако мислите в бъдеще време, мислите за качество, мислите за текстове, които решават реални проблеми, които забавляват образователно и образоват увлекателно. Хората очакват повече от създателите на съдържание. Това е всичко.

6. От едната страна на барикадата са добрите и порядъчни уеб сайтове и приложения, а от другата са фалшивите профили, лошите хакери и съмнителните платформи. Затова задължително трябва да имате SSL сертификат, защото иначе Google ще осведомява всеки нов посетител, че вашият сайт не е сигурен и ще бъдете обозначени в червено в бара с навигацията. Липсата на сертификат просто ще обезсмисли всякакви SEO усилия.

7. Да не забравяме, че веднъж достигнали до вашия сайт, потенциалните клиенти трябва да се движат леко и безпроблемно из него. Затова поработете още върху вътрешното линкове. Винаги има място за подобрения.

8. Не забравяйте за Influencer-ите, които имат добър авторитет в съответната сфера и са добра възможност за бек линкове и директен трафик. Приемете ги за посланици на вашия бранд. Без инфлуенсъри няма да ви се размине, особено ако имате големи амбиции през 2020 г.

Самообучаващите се машини не са нещо толкова ново, но тяхното влияние върху живота ни тепърва започва осезателно да се усеща и с невъоръжено око.

По отношение на оптимизацията на сайтовете това означава, че алгоритъмът на търсачките се променя почти постоянно и все по-ефективно може да засича и най-малките несъвършенства, а те имат огромна значение, когато искате да се класирате добре в натоварена ниша.

Обновена: 29.06.2021

 

СПОДЕЛИ:
FacebookTwitterLinkedIn