Трендовете в SEO през 2020 година: Какво трябва да знаеш

08.04.2020

В живота има необясними неща като любовта. Но често и Google е не по-малко необясним от любовта. Ето, от популярната търсачка обявиха завръщането на www към URL-ите след ъпдейта „medic”, който засягаше самото ядро на алгоритъма, както и предупреждението за всички сайтове, които нямат SSL сертификати.

Трендовете в SEO през 2020

 

Понякога наистина е по-лесно човек да разбере любовта, отколкото да обичаш или поне да харесваш силно действията на най-търсената търсачка в интернет. Тя постоянно се развива, а покрай нея и ние се развиваме, защото в противен случай просто трябва да се сбогуваме с нашето съдържание и милия ни уеб сайт.

Затова ако и вие се питате какво ние подготвила търсачката през 2020-а година, то ние имаме няколко практични и оползотворими отговора за вас.

Промени в търсачките

На първо място можем да разделим промените по два вектора – единият е, че скоростта на обновяване на алгоритмите ще стигне възможния максимум благодарение на самообучаващите се машини. Вторият вектор на промени е интерфейсът на търсачките и по-конкретно начинът, по който се представят резултатите. Всичко това резултат от поумняването на изкуствения интелект, който вече може да се самообучава и да си прави само изводите от огромните масиви с информация. Другата вълна от фактори са свързани с другия главен играч – потребителят. Трендовете за гласово търсене, търсене през мобилни устройства, Както и ултракратките unskippable формати за рекламиране са голяма част от причините за новата ситуация с Google.

Промени в сайтовете

Всичките популярни търсачки променят и начина, по който са структурирани и изглеждат уеб сайтовете. В крайна сметка вашето онлайн присъствие като сайт се измерва с вашия маркетинг в социалните мрежи, дисплей мрежата и оптимизацията. Именно SEO е начинът, по който постигате високо място в резултатите по съвсем органичен начин. Търсачките влияят на следните аспекти на уеб сайтовете – популярност, достъпност и авторитет.  Всичко това може да бъде перфектно изменажирано с няколко метода на действие, които са абсолютно легални и всъщност мислят за потребителя и как да угодят на него, а не как да правят мили очички на търсачките.

SEO Тактики, които работят през 2020

Нови трендове се появят, появяват се нанoво и изчезват също така, но има тактики, които са си вечни

Кои са вечните Dos (обратното на Donts) в оптимизацията на сайтове:

Изграждайте вашия бейклинк профил с постове в популярни, авторитетни и релевантни за вашия бизнес сайтове.

Фокусирайте се върху думи, които засягат и решават проблемите на потребителите. Не се притеснявайте от дългите фрази. В тях е скрит огромен потенциал.

Винаги backup-вайте визуалното си съдържание с alt текст и тагове, за да улесните потребителите и търсачките.

Когато създавате съдържание, не го правете „на кило“. Постарайте се то да бъде образователно, с практическа насоченост. Черешката на тортата е да създавате материали, които да отговарят на тези два критерия, но и да са увлекателни.

КОгато създавате вашия сайт, вие всъщност композирате едно музикално произведение, в което потребителят влиза, увлича се и излиза, след като е оставил част от парите си при вас. Journey-то на потребителя трябва да е леко, без технически проблеми, и препъникамъни.

Едва ли е нужно да го казваме, но все още виждаме сайтове, които не са с оптимизиращ се спрямо устройството дизайн. 2019-а чука на вратата, моля ви.

А ако ви е останало време, няма да спите. Трябва да преглеждате бизнес трендовете на индустрията, поведението на конкуренцията в дигиталната среда, както и спецификите в поведението на потенциалните клиенти. Учете се от конкуренцията. Това са най-сладките уроци, които можете да получите. Защото са безплатни за вас, а конкурентите ви са инвестирали парички в тези промени и подобрения.

SEO Don’ts или какво да не правите, когато става въпрос за оптимизация.

Категорично избягвайте black hat тактики, освен това избягвайте и „специалистите“, които ви ги препоръчват. Пренабиване на текстове с ключови думи и фрази, ей така – на кило, просто не върви в 21-и век. Всякакви ферми за линкове, постване като гости в сайтове, които очевидно нямат модератор и покрай вашия линк има още 20 коментара от ботове и тролове, които замърсяват пространството, са само във ваш ущърб. Не клонирайте чуждо съдържание, това никога не е добра идея. И когато ползвате графики и анимации, не се оливайте. Защото това забавя вашия сайт, което автоматично му понижава оценката, която му дава алгоритъмът на Google.

Обобщение за Трендовете в SEO

Гласовото търсене се оформя като микрореволюция. Нещата зависят от това каква е пенетрацията на умни асистенти и интернет културата на дадената страна. Следете отблизо нещата, защото вашата целева аудитория може да се окаже търсеща редовно чрез глас, а вие – да сте си запушили ушите, образно казано, за нейния зов.

Видеото просто изгърмя през последните няколко години. Ако генерирате съдържание, просто трябва да го имате в арсенала си. YouTube поставя специален фокус върхи хаштаговете, затова не ги пропускайте в описанията на видео клиповете си. Независимо дали в YouTube, Instagram или в други платформи, хаштаговете помагат да влезете в някой микротренд и да бъдете откривани от хората.

За никого не тайна, че смартфоните са залели света. Дори на глобално равнище пенетрацията на тези устройства минава 60%. Ето защо нямате избор освен да имате интерфейс и изживяване, които да са mobile friendly. Отдавна си отидоха дните, в които се правеше cloak на съдържанието или се набиваха до безумие ключови думи. Ако мислите в бъдеще време, мислите за качество, мислите за текстове, които решават реални проблеми, които забавляват образователно и образоват увлекателно. Хората очакват повече от създателите на съдържание. Това е всичко.

От едната страна на барикадата са добрите и порядъчни уеб сайтове и приложения, а от другата са фалшивите профили, лошите хакери и съмнителните платформи. Затова задължително трябва да имате SSL сертификат, защото иначе Google ще осведомява всеки нов посетител, че вашият сайт не е сигурен и ще бъдете обозначени в червено в бара с навигацията. Липсата на сертификат просто ще обезсмисли всякакви SEO усилия. Да не забравяме, че веднъж достигнали до вашия сайт, потенциалните клиенти трябва да се движат леко и безусетно из него. Затова поработете още върху вътрешното линкване. Винаги има пространство за подобрение.

Блокчейн, учудващо, но заслужено добавя ново измерение към SEO. Благодарение на тази технология, изчезва нуждата от посредник и, най-вероятно, ще намалеят опитите за измама. Просто защото всичко може да бъде проверено и записано. Тук заработват с пълна сила Influencer-ите, които имат добър авторитет в съответната сфера и са добра възможност за back link-ове. Приемете ги за посланици на вашия бранд. Без инфлуенсъри няма да ви се размине, поне не и през 2019-а.

Самообучаващите се машини не са нещо толкова ново, но тяхното влияние върху животите ни тепърва започва осезателно да се усеща и с невъоръжено око. По отношение на оптимизацията на сайтовете това означава, че алгоритъмът на търсачките се променя почти постоянно и все по-ефективно може да засича някакви „щърбавини“ или неестествени моменти във вашето съдържание. Изкуственият интелект вече има своя отпечатък върху SEO и ще е умно да следим какви решения взима и какви сайтове поставя в челните позиции.